صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۵۴

جانسون در دو قاب!

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، پس از ده روز قرنطینه به سبب ابتلا به کرونا، به دلیل تشدید علایم تنفسی به بیمارستان منتقل شده است. اگرچه دفتر نخست وزیری انگلیس مدعی شده است که حضور جانسون در بیمارستان، تنها یک اقدام احتیاطی می باشد، اما این ادعا برای هیچ کس پذیرفته شده نیست! از سوی دیگر، منابع خبری تاکید کرده اند که جانسون هم اکنون تحت مراقبتهای تنفسی بیشتر قرار گرفته و حتی برخی منابع، از اتصال دستگاههای تنفسی به وی خبر داده اند. این اخبار نشان می دهد که نخست وزیر انگلیس در مرحله حاد ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.
آنچه دراین میان جلب توجه می کند، اصرار اولیه بوریس جانسون مبنی بر ساده انگاری در خصوص ویروس کرونا و ابتلای شهروندان انگلیسی به این ویروس بوده است. نخست وزیر انگلیس با تقلید از عملکرد ترامپ در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، این ویروس را مورد تمسخر قرار داد و حتی بر خلاف توصیه های بهداشتی و پزشکی، با همه دست می داد و توجهی نسبت به تعطیلی جلسات پرجمعیت نداشت. حتی جانسون در دستور العملی که مورد انتقاد سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت، استراتژی "فاصله گذاری اجتماعی" را رد کرد و در مقابل استراتژی "ایمنی جمعی" را در دستور کار قرار داد. جانسون معتقد بود که با ابتلای حداقل 70 درصد از افراد ، جامعه در قبال ویروس کرونا مصون خواهد شد و البته دهها هزار نفر نیز جان خود را از دست خواهند داد! بنابراین، دولت انگلیس حتی حاضر نشد در روزهای نخست شیوع ویروس، اماکن عمومی، رستورانها و مسابقات ورزشی و مراکز آموزشی را تعطیل کند. دولت انگلیس زمانی از این رویکرد خطرناک عقب نشینی کرد که بسیاری از افراد به کرونا مبتلا شده بودند.
هم اکنون نخست وزیر انگلیس نه تنها خود به کرونا مبتلا شده است، بلکه به سبب اصرار خود بر روی ابتلای جمعی شهروندان در روزهای اول ،موجبات ابتلای بسیاری از شهروندان انگلیسی به این ویروس را فراهم ساخته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
باسلام خداقوّت.گفت:چوب خدا صدا ندارد،وقتی بزند دوا ندارد!! مثل فرعون که غرقش کرد! نمرود با یک پشّه سرنگونش کرد! وهکذا وهکذا..و ذالک لَعِبرةٌ لِأولی الأبصار/براستی اگر اینها اراده کنند و قصه های قرآن را بدون اینکه-فعلاً- مسلمان شوند و واقعاً بدون مرض و غَرَض بخوانند،"وضعشان"طور دیگری خواهد شد!!ان شاءالله و یا مهدی عجّل علی ظهورک..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات