خراسان رضوی >>  عمومی >> تیتر یک
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۶۰

"حافظه انجمن‌های شعر و مداحی مشهد"دعوت حق را لبیک گفت

محمود اکبرزاده از پیرغلامان و شاعران اهل بیت (ع) مشهد که بر اثر بیماری در کما بستری بود، در ۸۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
پایگاه بصیرت / رضا مشهدی
محمود اکبرزاده متولد سال ۱۳۱۲ بود که مداحی را از ۱۳۲۵ شروع کرد و علاوه بر پیرغلامی اهل بیت (ع)، خادم حرم امام رضا (ع) نیز محسوب می‌شد. او همچنین سابقه ریاست کانون مداحان مشهد را داشت. از او به عنوان «مردی که حافظه انجمن‌های شعر و مداحی مشهد بود» و «از مشوقان شاعران جوان خراسان» یاد می‌شود.

حاج محمود اکبرزاده دارای سوابق انقلابی در دوران رژیم ستمشاهی نیز بود که علاوه بر افتخار خدمتگزاری آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، شاگردان بسیاری را در مکتب عاشورایی امام حسین (ع) تربیت کرد. به همین منظور در آذرماه ۱۳۸۹ از وی به عنوان یکی از سنگربانان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

او آثاری همچون «راز ناشناخته»، «زهرا گلبن عفاف» و «غم‌ها شادی‌ها» را از خود به یادگار گذاشته است و اولین کتابش را سال ۴۰ با عنوان «نغمه‌های پیروزی» احوال هشتاد شاعر امام زمانی (عج) به رشته تحریر در آورد.

یکی از توصیه‌های این مرید اباعبدالله (ع) در توصیه به جوانان حزب‌اللهی و هیئتی این بود که می‌گفت: «الحمدلله جوان‌ها همه به هیأت و سینه‌زنی علاقه‌مند هستند، اما باید در نظر داشته باشیم که نوآوری و سبک‌های جدید با اینکه خوب است، اما باید شأن مجلس حفظ شود. مداحی باید درست و اصیل باشد، آهنگ مبتذل نداشته باشد و شعر‌ها قوی باشد، این [نوع]مدح در هر زمان و مکانی قلوب را متأثر می‌کند. مداح وقتی می‌بیند سخنش تأثیرگذار است و به دل‌ها می‌نشیند، باید مردم را به خشوع الهی و پیروی واقعی از اهل بیت (ع) دعوت کند.»

روحش شاد و یادش گرامی باد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات