صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۰۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 فروردین

◄ سخنرانی مستقیم رهبر انقلاب با مردم| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ مصادف با نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت قائم آل محمد (عج) با ملت ایران مستقیم سخن خواهند گفت. سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۱ صبح از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به زبان‌های مختلف و به صورت زنده پخش خواهد شد.

◄ احتمال زنده شدن داعش در عراق| طی روزهای گذشته هشت نفر از سرکردگان داعش از سوی آمریکا از کردهای شمال سوریه «قسد» تحویل گرفته شده و به «عین‌الأسد» عراق منتقل شده‌اند. به نظر می‌رسد افراد انتخاب‌شده، در روزهای آینده عهده‌دار مأموریت‌هایی ویژه از سوی آمریکاییان در عراق خواهند شد. پروژه احیای داعش و انتشار مجدد آن در عراق از دیدگاه مقامات کاخ سفید می‌تواند در عمل دل‌مشغولی جدیدی برای گروه‌های مقاومتی باشد که این روزها به‌ صراحت بر پایان اشغالگری آمریکا در عراق و لزوم اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان پافشاری می‌کنند.

◄ افزایش آمار فوتی های الکلی| آمار فوتی های ناشی از مسمومیت الکلی نگران کننده است. تاکنون بیش از ۶۰۰ فوتی و ۳ هزار مسموم الکلی در کشور ثبت شده است. بدلیل تبلیغات غیرواقعی در فضای مجازی، افراد بی اطلاع به تصور اینکه خوردن الکل بهداشتی موجب از بین رفتن کرونا در بدن آن ها خواهد شد، اقدام به مصرف آن می کنند. علت اصلی مرگ‌و‌میر ناشی از مصرف الکل صنعتی در کشور عمدتاً به همین باور غلط برمی‌گردد.

◄ استعفای وزیر نیروی دریایی آمریکا| رویترز نوشت: وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا به دلیل نحوه تعامل با بحران شیوع کرونا در ناو هواپیمابر «یو اس اس روزولت» از سمت خود استعفا کرد.

◄ دفن قربانیان کرونایی در پارک‌ها| «مارک لوین» عضو شورای شهر منهتن در صفحه توئیتر خود نوشت: «سردخانه‌ها در منهتن پر شده‌اند و در بروکلین نیز به‌زودی پر خواهند شد، سپس چه اقدامی باید صورت گیرد؟ ما به زودی دفن موقت را آغاز خواهیم کرد. این اقدام احتمالاً با به‌کارگیری یکی از پارک‌‌های نیویورک صورت خواهد گرفت.»

◄ جهان پساکرونا چگونه است؟| حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‏«بحران کروناویروس ثابت کرد که هژمونی آمریکا نه تنها قادر به اداره جهان، بلکه قادر به اداره کشور آمریکا نیست. این بحران، نظام تک‌قطبی و نظم جهانی ادعایی بشر را نفی کرد. جهان پساکرونا شکل دیگری خواهد داشت که اعتقاد به قدرت خدا در آن، پررنگ است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات