صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۲۳

گزارش روز/ کرونا تلنگر خوبی است!

در ایام کرونایی کنونی کمتر کسی را می توان یافت که نگران سلامتی خود و خانواده‌اش نباشد[...]

یادداشت: در ایام کرونایی کنونی کمتر کسی را می توان یافت که نگران سلامتی خود و خانواده‌اش نباشد.  امروزه کرونا به تهدید جدی علیه سلامتی جسم بشر تبدیل شده است، با این حال کرونا فرصتی  را فراهم آورده تا در کنار رسیدگی به سلامتی جسمانی، نیم نگاهی به سلامت روح و روان جوامع انسانی نیز داشته باشیم، امری که گم شده بشر امروز است. 

گزاره های خبری: 1- روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در گزارشی درباره افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان نوشت: ویروس کرونا همانند آبی که در کیسه‌ پلاستیکی ریخته شود، بحران‌های داخلی کشورهایی را که در آن‌ها شیوع یافته نشان داد. 2- یکی از خبرنگاران «شبکه 4 انگلیس» اسنادی را منتشر کرد که بر اساس آن انگلیس توانایی ایجاد آزمایشگاهی مناسب برای انجام آزمایش ویروس کرونا حتی برای کارمندان بخش بهداشت این کشور را نداشته و به اولویت‌بندی بالینی نیاز داردبنا بر آمار این اسناد، بیش از 80 درصد جمعیت انگلیس ممکن است در 12 ماه آینده به ویروس کرونا مبتلا شوند و حدود 9 میلیون نفر نیز نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها دارند. 3- فرهنگ و شیوه مواجهه دول مترقی جهان غرب در برابر پاندومی ویروس کووید ۱۹ تمام دنیا را متعجب کرد و هر کشوری تلاش برای حفظ خود را در اولویت می گذاشت و کمک کشورهای دوست به همدیگر جای خود را به غارت همدیگر داده بود.

نکته راهبردی: در چنین شرایطی کمک مؤمنانه یکی از روش های اسلامی برای مقابله با بحران ها است که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر آن تأکید داشتند. از آنجایی که دین اسلام از ۱۴۰۰ سال قبل بر موضوعاتی مانند بهداشت فردی، ایثار و کمک به نیازمندان تأکید داشته است در چنین شرایطی همین مسائل می توانند بحران کرونا را به راحتی شکست دهند. در کشور اسلامی ما زنجیره هایی از بسیج نیروهای انقلابی و پزشکان و کادرهای بیمارستانی شکل گرفته است و در حال عبور کشور از فشارهای ناشی از کرونا و تحریم ها هستند و انشاالله شاهد موفقیت قریب الوقوع آنها خواهیم بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات