صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۷۲

سابقه موفق رزمایش‌های مؤمنانه

رهبر معظم انقلاب با اعلام رزمایش مؤمنانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا، از برخی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پرده برداشتند[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب با اعلام رزمایش مؤمنانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا، از برخی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پرده برداشتند که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. این رزمایش نه‌تنها به سرمایه اجتماعی در کشور می‌افزاید، بلکه موجب خواهد شد اثرات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی کرونا کاهش یابد و روحیه انقلابی و همدلی ملت ایران، آلام دردکشیده‌ها را تسکین دهد.

نکات تحلیلی:

۱ ـ پس از بیانات رهبر معظم انقلاب شاهد این هستیم که در همه استان‌های کشور این رزمایش مؤمنانه آغاز شده است و با ابتکار‌های متعدد در حال ایجاد فضایی عاشقانه و معنوی در مقابله با یک بیماری خشن و خطرناک است. ۲ ـ انقلاب اسلامی با این فضا‌ها بیگانه نیست و با همین حرکت‌های کم و کوچک در مبارزه‌های بزرگی پیروز شده است. رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۸ با ذکر نمونه‌ای از این رزمایش‌های مؤمنانه می‌فرمایند: «معنویت مردم و خانواده شهدا و اخلاص رزمندگان در جبهه‌ها، امام را به هیجان می‌آورد. من چند بار گریه امام را‌ـ نه‌فقط به هنگام روضه و ذکر مصیبت‌ـ دیده بودم. هر دفعه که راجع به فداکاری‌های مردم با امام صحبت می‌کردیم، ایشان به هیجان می‌آمدند و متأثر می‌شدند. مثلاً موقعی که در محل نماز جمعه تهران، قلک‌های اهدائی بچه‌ها به جبهه را شکسته بودند و کوهی از پول درست شده بود، امام(ره) در بیمارستان با مشاهده این صحنه از تلویزیون متأثر شدند و به من که در خدمتشان بودم، گفتند: «دیدی این بچه‌ها چه کردند؟» در آن لحظه مشاهده کردم که چشم‌هایشان پر از اشک شده است و گریه می‌کنند.»؛ ۳ ـ «در سفر همدان نامه‌ای به من دادند... در روزگار ما این‌ها استثنائی نیست، اما در تاریخ، حقیقتاً استثنائی است. این خانم نوشته بودند: همسرم و پسرهایم در جبهه بودند و خواهند بود. اظهار شرمندگی کردند که خودشان نمی‌توانندـ این خانم‌ـ در جبهه شرکت بکنند. بعد می‌گویند که من دو عدد انگشتر ناقابل که تمامی زینت من است و مقداری پول که ماه‌ها آن را جمع کردم و می‌خواستم برای بچه‌هایم لباس گرم زمستانی بگیرم‌ـ که نیاز داشتند‌ـ، ولی شرم دارم که امام عزیزم ۵۰ رزمنده را در سه ماه خرج دهد، من هم باید همین‌ها را که هستی و مالم هست بدهم برای رزمندگان.»

نکته راهبردی: در ماجرای سیل سال گذشته، جهانیان حرکت‌های شگفت‌انگیزی از مردم ایران را شاهد بود و این رزمایش هم موجب خواهد شد، نوع‌دوستی ملت ایران و حرکت ایثارگرانه در سراسر کشور اوج بگیرد و همچون گذشته، پرچم فرهنگ برتر جمهوری اسلامی ایران در جهان به اهتزاز دربیاید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات