صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۳۱

۳۰ درصد ابتلا به کرونا در ایران، حمل و نقل عمومی است

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با بیان اینکه قرنطینه در کشور به‌صورت گام‌به‌گام انجام‌شده است، اظهار کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و سپس فاصله‌گذاری هوشمند یکی از اقدامات مهم به مدیریت کرونا بوده است زیرا اولویت ایران در مدیریت و کنترل ویروس کووید (۱۹) قرنطینه گام‌به‌گام بوده است.
وی با اشاره به بیشترین دلایل ابتلا به کرونا در کشور گفت: در روزهای اول شیر کرونا در استان گیلان و کشور مردم با مشاهده کوچک‌ترین علائمی به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و این امر سبب شد تا ۴۰ الی ۴۵ درصد شیوع کرونا از طریق همین مراجعات و رعایت نکردن نکات بهداشتی و ۳۰ درصد انتقال بیماری کووید ۱۹ هم از طریق حمل‌ونقل عمومی مترو و اتوبوس صورت گیرد.
محمدحسین قربانی، با اذعان به اینکه کارکنان برای حضور در محل کار خود مجبور به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هستند، تصریح کرد: علیرغم اینکه دولت تدبیر لازم برای کاهش حضور کارکنان اندیشیده و مقرر شد کارکنان دولت به‌صورت دورکاری به کارهای خود ادامه دهند ولی بازهم شاهد حضور کارکنان و کارگران بخش خصوصی به محل کار خود هستیم.
قربانی همچنین با تأکید بر رعایت پروتکل بهداشتی توسط مشاغل کم ریسک افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند مقرر شد مشاغل کم ریسک و کم‌خطر وارد چرخه اقتصادی شده با مراجعه به سایت وزارت بهداشت در سامانه ثبت‌نام کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور دقیق انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه افراد مبتلا شده به کرونا احتمال دارد دوباره به این ویروس مبتلا شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون سازمان جهانی بهداشت با قطعیت اعلام نکرده که افراد مبتلا شده به کرونا در برابر این بیماری ایمن می‌شوند و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد لذا مردم باید تا زمان مشخص شدن روش قطعی درمان کرونا مراقبت‌های بهداشتی خود را ادامه دهند.
نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت‌های ویروس کرونا و آنفولانزا گفت: بسیاری از دانشمندان و متخصصان علائم آنفولانزا و کرونا را یکی می‌دانند ولی کسی که آنفولانزا می‌گیرد بدن فرد بیمار نسبت به آن ویروس مقاوم شده و در کرونا این‌گونه نیست همچنین برای آنفولانزا درمان قطعی پیداشده ولی هنوز برای کرونا درمان وجود ندارد.
قربانی از رفع دغدغه بیماران کرونایی خبر داد و افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا کشور هزینه درمان بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌های دولتی خصوصی رایگان بوده و بیمه تمام هزینه بیماران را پرداخت می‌کند.
وی‌ با بیان اینکه دولت باید از اقشار کم‌درآمد حمایت‌های لازم را به عمل‌آورده تصریح کرد: بسیاری از افراد دهک پایین جامعه به‌صورت روزمزد کارکرده و برای امرارمعاش باید قرنطینه را بشکنند لذا برای جلوگیری از انجام این کار و کنترل کرونا دولت باید از اقشار کم‌درآمد جامعه حمایت‌های لازم را به عمل آورد زیرا سلامت جامعه اولویت حاکمیت در جمهوری اسلامی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات