صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۳۳

پرستار آمریکایی: نظام سلامت آمریکا ورشکسته است

بحران کرونا در آمریکا به گونه‌ای است که تاکنون چندین پرستار شاغل در بیمارستان‌های این کشور در اعتراض به کمبود تجهیزات درمانی استعفای خود را اعلام کرده‌اند.
به نوشته سایت gmanetwork «کی پی مندوزا» یکی از همین پرستاران است که البته تنها به استعفا اکتفا نکرده و در پیامی خطاب به مردم آمریکا آنان را از وضعیت وخیم بیمارستان های این کشور آگاه کرده است.
مندوزا در بخشی از پیام خود که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرده نوشته است: آنچه می‌نویسم تجربه شخصی ام به عنوان یک پرستار است. من 24 ساله هستم و در بیمارستانی در نیویورک کار می‌کردم. وقتی در سال 2018 به عنوان پرستار مشغول به کار شدم هرگز فکر نمی کردم در چنین شرایطی مجبور به استعفا شوم.
او در ادامه نامه‌اش می‌نویسد: من در دو هفته گذشته افراد زیادی را دیدم که روی تخت بیمارستان جان می‌سپارند و دیگر مطمئن نیستم که بتوانم بیش از این مرگ انسان‌ها را تماشا کنم. مردم ما را قهرمان می‌خوانند اما من احساس می‌کنم در این شرایط تبدیل به آدمی ضعیف و ناتوان شده‌ام. از مردم می‌خواهم که بدانند اگر من امروز دیگر در بیمارستان کار نمی‌کنم به خاطر کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی است.
مندوزا پرستار آمریکایی ادامه می‌دهد: ما آمریکایی‌ها ادعا می‌کنیم که بهترین و آزادترین و ثروتمندترین کشور جهان هستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند خودش را با ما مقایسه کند اما واقعیت این است که شرایط به شکلی است که یک پرستار مثل من وقتی شیفت کاری‌اش تمام می‌شود باید ماسکی که بیش از 12 ساعت در بیمارستان روی صورتش بوده را بزند و با همان ماسک به خانه برگردد.
او همچنین مینویسد: ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و مرگ بیماران تا کشف داروی قطعی درمان کرونا ادامه خواهد داشت. مردم باید بدانند که نظام سلامت آمریکا ورشکسته است و ما از ابتدا آمادگی مبارزه با این ویروس را نداشتیم.
این پرستار جوان آمریکایی در پایان می نویسد: از شما مردم می‌خواهم که پس از پایان این شرایط، هرگز کامیون‌های یخچال دار را از یاد نبرید، هرگز محبوس شدن در خانه‌هایتان را از یاد نبرید، هرگز کمبود وسایل بهداشتی و تقلای ناخوشایندتان برای تهیه ماسک را از یاد نبرید و یادتان نرود که در این روزها ترس و وحشت تمام وجودتان را فراگرفته بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات