صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۳۷

جیغ بنفش پنتاگون از قایق‌های ایرانی

پنج‌شنبه گذشته حرکت‌های تحریک‌آمیز نیروهای تروریستی سنتکام در خلیج‌فارس باعث اقدام به‌موقع نیروی دریایی سپاه شد[...]

یادداشت: پنج‌شنبه گذشته حرکت‌های تحریک‌آمیز نیروهای تروریستی سنتکام در خلیج‌فارس باعث اقدام به‌موقع نیروی دریایی سپاه شد. در این زمینه ابتدا ارتش تروریستی آمریکا در بیانیه‌ای واکنش مناسب قایق‌های ایران را محکوم کرد اما جهانیان فهمیدند که ترس و جیغ بنفش نیروهای آمریکا ناشی از انفعال و عدم توانایی در مقابل قدرت دریایی ایران است.

نکات تحلیلی: ۱. آمریکا در روزهای گذشته با اعزام کشتی جاسوسی و به پرواز درآوردن جنگنده‌های جاسوسی بر فراز مرزهای ایران درصدد بوده است که نیروهای جمهوری اسلامی ایران را در شرایط انفعالی قرار دهد. ۲. از آنجایی که ارعاب و تهدید موضعی نتوانسته است منجر به سکوت یا عقب‌نشینی ایران از مواضع مقتدرانه‌اش شود، آمریکا راهبرد جنگ رسانه‌ای را به‌عنوان بدیل ناوهای خود انتخاب کرده تا شکست خود را جبران کند. ۳. ناکامی آمریکا در منطقه، اوضاع ناپایداری برای نیروهای او در منطقه به وجود آورده است؛ از یک سو تلاش می‌کند خود را قدرت فائق منطقه نشان دهد و از طرف دیگر به روش‌های مختلف می‌کوشد اوضاع نظامیان خود را با اقتدار و منسجم نشان دهد تا افکار عمومی را با خود همراه کند. 4. آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی نحوه پاسخ به رفتار قایق‌های سپاه است؛ این سخنان بیش از آنکه نشانه قوت و قدرت آمریکا باشد نشان‌دهنده سخت شدن نحوه تصمیم‌گیری برای مقابله با قدرت ایران است، زیرا آمریکا بیش از دیگران به قدرت دریادلان سپاه آگاه است و کوچک‌ترین خطای آن‌ها هزینه سنگین استراتژیک را بر آن‌ها به دنبال خواهد داشت. تعقیب و رصد ناو آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس توسط مرزبانان دریایی ایران اسلامی، یک‌بار دیگر ثابت کرد که دست برتر در آبراه استراتژیک تنگه‌هرمز و پهنه آبی خلیج‌فارس با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آمریکا در سال‌های گذشته توانایی کوچک‌ترین اقدامی علیه ملت ایران در این حوزه نداشته است.

نکته راهبردی: آمریکا مدت‌هاست در منطقه غرب آسیا در مقابل ایران دچار تنزل استراتژیک نظامی است و با توجه به بی‌اعتمادی مردم این منطقه به وعده‌ها و عهدنامه‌های امریکایی، دیگر فرصتی برای استفاده از اسب تراوای برخی نخبگان آنگلوفیل وابسته باقی نمانده است و جامعه ایران و جبهه مقاومت همراه با نیروهای مقتدر خویش در مقابل طرح‌های خبیثانه آمریکا ایستاده است و اجازه نمی‌دهد که تهدیدهای او به مرحله واقعیت برسد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
سلام.این هم یکی از صدا درآوردنهای شیر مفلوک از عقب است که امام(رض)درجمع دانشجویان خط امام فرمودند!!..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات