صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۴۵

اخبار کوتاه دوشنبه 1 اردیبهشت

سرقت نفت سوریه در بحبوحه کرونا/ در حالی که دولت سوریه توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور قرار داده، منابع خبری اعلام کردند؛ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با کمک مزدوران محلی در حال سرقت نفت سوریه در شرق این کشور است.

جریمه ۵۵۰۰ دلاری برای انتشار اطلاعات غلط درباره کرونا/ در امارات هر شخصی که اقدام به انتشار اطلاعات مکتوب، صوتی، تصویری یا از طریق رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها در مورد کرونا کند که غلط و اشتباه باشد، ۵۵۰۰ دلار جریمه خواهد شد.

دروغ‌گویی ترامپ؛ شعار انتخاباتی رقیب شد/"جو بایدن" نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «من همیشه به شما حقیقت را خواهم گفت». روزنامه «واشنگتن پست» روز سه‌شنبه گذشته در مطلبی نوشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در ۱۱۷۰ روز دوران ریاست جمهوری خود، ۱۸ هزار دروغ یا ادعای گمراه‌کننده گفته است. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز اخیراً گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک هفته ۷۸ ادعای نادرست مطرح کرد که چند مورد از آن‌ها مربوط به ایران بوده است.

رهبر انقلاب اول ماه مبارک رمضان را اعلام کرد/ حجت‌الاسلام علیرضا موحد نژاد کارشناس برجسته رؤیت هلال و دبیر علمی ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: «با توجه به اینکه طبق نظر کارشناسان ایرانی و خارجی، امکان رؤیت هلال با چشم مسلح و غیرمسلح در غروب پنجشنبه در ایران بسیار بعید است طبق فتوای رهبر انقلاب و آیت‌الله سیستانی اول ماه مبارک رمضان شنبه ۶ اردیبهشت خواهد بود.»

آمار وحشتناک کشته‌های کرونایی در امریکا/ نیوزویک نوشت: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون کشته شده‌اند، از تعداد قربانیان آمریکا در جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان فراتر رفته است، یعنی طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا. دانشگاه جان‌‌ها‌پکینز که اطلاعات قربانیان کرونا را جمع‌آوری می‌کند، اعلام کرد؛ آمار رسمی قربانیان جنگ آمریکا در افغانستان از 7 اکتبر 2001 تا 23 مارس امسال 2 هزار و 445 نظامی پنتاگون و غیرنظامیان بوده است. درحالی‌که آمار کشته‌های کرونایی تاکنون به بیش از 41 هزار نفر رسیده است.

اصلاح‌طلبان، گرفتار ریزش سرمایه اجتماعی‌اند/ روزنامه آرمان نوشت: شرایط امروز اصلاح‌طلبان ناشي از برخي عملکردها و اتفاقاتي است که طي اين چند سال رخ داده و موجب شده آن‌ها به‌طور محسوسي با ريزش سرمايه اجتماعي مواجه شوند. چنانکه پايگاه رأي 24 ميليوني و اصلاح‌طلب روحاني امروز نه‌چندان دل‌خوشي از دولت دارد و نه حمايتي از اصلاح‌طلبان مي‌کند. بنابراين اصلاح‌طلبان بايد طرحي نو در‌اندازند، به متن جامعه بازگردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات