صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۱۷۶
ایرج حریر چی:

مرگ و میر ناشی از کرونا درکشور 70 درصد کاهش یافت

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: نسبت به وضعیت اوج کرونا در کشور بیش از 50 درصد موارد بستری و حدود 70 درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در اکثر استان‌ها روند نزولی بیماری کرونا مشاهده می‌شود و این نتیجه اقدامات موثر مردم و دولت بوده است.
معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه در اکثر استانها روند نزولی بیماری مشاهده می شود، گفت: تاکید می کنم در این شرایط  که فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و تدریجی که انجام می‌گیرد هرگونه تخلف می تواند عوارض شدید و جبران ناپذیر داشته باشد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا کشف واکسن و دارو در اکثر کشورهای جهان دو تا 3 طغیان در یکسال اخیر داشته باشیم  و مردم باید به شعار درخانه بمانیم و پرهیز از تردد غیر ضروری وفادار بمانند.
حریرچی با اشاره به اینکه قبل از وقوع کرونا در کشور، مردم به طور متوسط روزانه 2 میلیون و 350 هزار بار در روز به مراکز درمانی دولتی و خصوصی شامل مطب، داروخانه و آزمایشگاه مراجعه می کردند، افزود: در 2 ماه اخیر به طور قابل توجهی این مراجعه کاهش یافته است.
حریرچی یادآور شد: سالانه نزدیک به نزدیک به 15 میلیون بار واکسن به کودکان و افراد بالغ ارائه می شود، و هرگونه کاهش در واکسیناسیون می تواند عوارض جبران ناپذیر ی دارد و مثل بیماری های گزاز، دیفتری و فلج اطفال .
وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و چند هزار بارداری در کشور داریم و سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بارداری موفق داشتیم و مادران باردار نیاز به مراقبت های لازم دارند و حتما باید مراجعه کنند.
معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ داروی اختصاصی برای کرونا کشف و ساخته نشده و داروهایی که مصرف می‌شوند اثر کم، متوسط یا بی اثر هستند و راهنمای بالینی که منتشر می شود مبتنی بر شواهد معتبر و روز دنیا هستند.
حریرچی متذکر شد: هشدار می‌دهم هر دارویی که خارج از بیمارستان  تهیه شود یا کاملا  قاچاق بوده یا اعتمادی به سالم بودن آن نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات