صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۱۵۱
واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به لفاظی ترامپ:

ایران تسلیم تهدید نمی‌شود

«علیرضا میریوسفی» سخنگو و رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به تهدیدات روز گذشته (چهارشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص قایق‌های ایرانی واکنش نشان داد و متعهد شد که جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای دفاع از قلمرو خود مضایقه نکند.
ترامپ روز گذشته در پیامی تهدیدآمیز در صفحه توییتر خود نوشت: به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت هر یا همه قایق‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک و آنها را نابود کنند. 
میریوسفی در مصاحبه با هفته‌نامه «نیوزویک» در واکنش به لفاظی‌های تهدیدآمیز ترامپ گفت: «ایران ثابت کرده است که در مقابل ارعاب و تهدیدات تسلیم نمی‌شود و هیچ تردیدی برای دفاع از قلمرو خود در مقابل هرگونه و تمامی تجاوزات و مطابق با قوانین بین‌المللی ندارد».
در پی بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و متعاقباً اظهارات مقامات سیاسی و نظامی این کشور و ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند! روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
در این اطلاعیه، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.
سخنگو و رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل همچنین سپس با زیرسؤال بردن اولویت‌های پنتاگون در شرایط فعلی شیوع کرونا که همه کشورهای جهان را درگیر کرده گفت: «در بحبوحه همه‌گیری کرونا ویروس در جهان و در زمانیکه تمامی توجهات جهان بر مبارزه با این تهدید جلب شده است، سؤال اینجاست که ارتش آمریکا در آبهای خلیج‌فارس و در فاصله هفت هزار مایلی از سرزمین خود چه می‌کند».
پیش از این، «سردار تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هشدار داد که هر جا آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، ناامنی بوجود آمده و جایی نیست که وجود آمریکا باعث امنیت شده باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما بار‌ها به کشور‌های عربی اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس دریایی بسته با ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است و اگر اتفاقی برای ناو‌های سوخت هسته‌ای بیفتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی در منطقه نخواهیم داشت و برای شما که از آب شیرین کن استفاده می‌کنید، بسیار خطرناک خواهد بود و باید مراقب باشید، در حالی که ایران به علت وسعت، دارای منابع داخلی زیادی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات