صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۴۹۲

حرف روز/ چرا رهبری دستور ندادند؟

مقام معظم رهبری دیروز در ارتباطی تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت تأکید کردند: «مسئله دعا و عبادت بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شب‌های قدر که در پیش است[...]

یادداشت: مقام معظم رهبری دیروز در ارتباطی تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت تأکید کردند: «مسئله دعا و عبادت بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شب‌های قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است؛ این با نیازهای مادّی از یک نظر تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّی مردم است. مردم احتیاج دارند به اینکه بخصوص در مسائل مهم، در قضایا یا حوادث مهم بتوانند این توسّل و این توجّه و این ارتباط با خدا و خواستن از خدا را داشته باشند؛ یک فکری برای این بشود.»

گزاره‌های تحلیلی: 1- امام خامنه‌ای در این زمینه از مسئولان پزشکی خواستند که بررسی باز شدن مساجد را به کسانی بدهند که «اهمیت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند» این موضوع نشان‌دهنده این است که ایشان تأکیددارند؛ افرادی می‌توانند نیاز جامعه به معنویت را درک کنند که در این زمینه خود، تشنگی و نیاز جامعه به عبادت را درک کرده باشند. 2- رهبر انقلاب بر قواعد سخت‌گیرانه برای عبادت جمعی هم اشاره کرده‌اند تا کسانی که کوچک‌ترین احتمالی در ذهنشان وجود دارد، آن شبهه هم پاک شود. مسئولین وزارت بهداشت توجه داشته باشند در دو ماه گذشته همین مساجد قرارگاه‌های مقابله با ویروس کرونا بوده‌اند و بسیجیان به‌صورت شبانه‌روز اقدامات ایمنی برای جامعه را از همین مکان‌ها مدیریت کرده‌اند. 3- یک نکته بسیار مهم در فرمایش‌های امام خامنه‌ای این است که ایشان از جایگاه رهبری خود دستور بازگشایی مساجد را نمی‌دهند و به نظر کارشناسی مسئولین بهداشتی اهمیت و احترام می‌نهند. این درخواست که «هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده من و همه مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءالله عمل بشود.» نشان‌دهنده حکمت ایشان در برخورد با مسائل است؛ نه‌تنها آن‌ها را تحت‌فشار نمی‌گذارد بلکه بازگشایی این اماکن را به ستاد ملی کرونا منوط می‌کند تا جامعه رشد و بلوغ نظام اسلامی و تفکیک وظایف را مشاهده کند و دورنمای یک جامعه مطلوب و ولایی در ذهن‌ها ترسیم گردد.

نکته راهبردی: جامعه اسلامی و ایمانی در مقابله با این ویروس منحوس دارای نمونه‌های ممتازی از ایثار، گذشت، فداکاری و انفاق بود که در سایر جوامع کمتر دیده شد و این موفقیت‌ها به خاطر نقش رهبر جامعه اسلامی در نزدیک کردن دل‌ها و قلوب در رزمایش مؤمنانه و مساوات حاصل شد که برای لحظه‌به‌لحظه این فعالیت‌ها در ایران اسلامی باید جبهه شکر بر زمین سائید و خداوند سبحان را شاکر بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات