این کتاب در چهار فصل اثر و مدلهای اثرسنجی، روشهای اثرسنجی، مروری بر برخی از پژوهشهای اثرسنجی و جمعبندی و نتیجهگیری به بحث اثرسنجی از برنامههای تلویزیونی میپردازد.
کتاب شامل مثالهای واقعی مرتبط با نظرسنجی برنامههای تلویزیونی است که میتواند راهنمای کاربردی مناسبی برای پژوهشگران علاقمند به اثرسنجی در حوزه رسانه بویژه تلویزیون باشد. همچنین مطالب سودمندی درباره مدلهای اثرسنجی که در اجرای عملی چنین مطالعاتی راهگشا هستند در کتاب مطرح میشود.
روابطعمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، مطالعه کتاب را به همه پژوهشگرانی که دارای تجربه قبلی در پژوهشهای کمی بویژه روشهای پیمایشی و آزمایشی دارند، پیشنهاد میکند.