تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۹۲
تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق 3

کتاب تنبیه متجاوز، جلد سوم به مناسبت هفته دفاع مقدس + PDF

محور اساسی بحث در کتاب «تنبیه متجاوز»، دلایل ورود رزمندگان به خاک عراق و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مورد استفاده آن‌ها در تنبیه متجاوز، در آن شش سال قرار گرفته و به بررسی تحولات اساسی در صحنه نبرد، ابتکار نظامی، تغییر موازنه جنگ از سال 1361 به بعد به نفع ایران و تغییر استراتژی عملیاتی و عوامل موثر بر آن پرداخته است.
پایگاه بصیرت / حسین اردستانی

 

کتاب تنبیه متجاوز، جلد سوم به مناسبت هفته دفاع مقدس + PDF

کتاب تنبیه متجاوز، جلد سوم به مناسبت هفته دفاع مقدس + PDF

 

شناسنامه کتاب:

نام کتاب: تنبیه متجاوز

موضوع اصلي : تاریخ معاصر ایران > دفاع مقدس > مجموعه تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق

مولف: حسین اردستانی

ناشر: مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ

نوع فایل: PDF

سال انتشار: چاپ اول 1379

تعداد صفحات: 399 صفحه

 

تنبیه متجاوز

این اثر، سومین مجلد از مجموعه پنج جلدی «بررسی و تحلیل جنگ ۸ ساله ایران و عراق» بوده و ابعاد گوناگون جنگ، از دوران پس از آزادسازی خرمشهر تا پایان عملیات والفجر ۱۰ (تیر سال ۱۳۶۱ تا فروردین سال ۱۳۶۷) را مورد بررسی قرار داده است.

 

محور اساسی بحث در کتاب «تنبیه متجاوز»، دلایل ورود رزمندگان به خاک عراق و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مورد استفاده آن‌ها در تنبیه متجاوز، در آن شش سال قرار گرفته و به بررسی تحولات اساسی در صحنه نبرد، ابتکار نظامی، تغییر موازنه جنگ از سال ۱۳۶۱ به بعد به نفع ایران و تغییر استراتژی عملیاتی و عوامل موثر بر آن پرداخته است.

 

این اثر، با اولویت قرار دادن مسائل نظامی در عرصه تصمیم‌گیری و اقدام، نگاهی نظامی – سیاسی با رویکرد توصیفی به جنگ دارد. کتاب «تنبیه متجاوز» به دلیل گستردگی و گوناگونی موضوعات، با اتکا به اطلاعات ۵۰ راوی جنگ، منابع کتابخانه‌ای و اسناد و مدارک معتبر تدوین شده و با ایجاز و اجمال، دوره ۶ ساله‌ای از جنگ (۱۳۶۱تا۱۳۶۷) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات