تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۵۶

کتاب قلمرو وموضوعات مردم‌نگاري + PDF

کتاب «قلمرو و موضوعات مردم‌نگاري» حاصل فعاليت مشارکت گروهي از پژوهشگران است. اين اثر که بنا به درخواست واحد فرهنگ مردم مرکز تحقيقات سازمان صداوسيما تهيه شده است، در دو جلد مجزا به بررسي موضوعات مختلف مردم‌نگاري مي‌پردازد.

در جلد اول پس از بحث و بررسي در زمينه مردم‌نگاري و مونوگرافي، تاريخچه‌اي از شکل‌گيري و تحولات مردم‌شناسي ايران با توجه به فعاليت‌هاي اداره‌ فرهنگ عامه، مؤسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي دانشگاه تهران و مرکز فرهنگ مردم ارائه مي‌شود.
در جلد دوم الگويي کاري در زمينه‌ مردم‌نگاري ارائه شده است که بسيار حايز اهميت است. در اين الگوي کاري به شانزده حوزه تحقيقاتي اشاره شده است که هر يک موضوعات متنوعي را عنوان مي‌کنند. هر يک از اين موضوعات که با مطالعه و بررسي‌هاي دقيق بر روي مجموعه‌اي از تحقيقات و مطالعات اسنادي و ميداني انجام گرفته، به عنوان يک الگوي کاري مستقلي است که مي‌تواند تسهيلاتي در امر تحقيق و بررسي ايجاد کند. بايد تأکيد کرد که الگوهاي ارائه‌شده با توجه به ابعاد بحث قابل انعطاف است و نوآوري‌ها و ديدگاه‌هاي پژوهشگران مي‌تواند در الگوي مورد نظر، تغييراتي را جهت افزايش يا کاهش مباحث اصلي و فرعي ايجاد کند.

 

کتاب قلمرو وموضوعات مردم‌نگاري + PDF

 

کتاب قلمرو وموضوعات مردم‌نگاري + PDF

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات