صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۳۳

بيشترين قربانيان خشونت در آمریکا

پایگاه اینترنتی ووکس در گزارشی با اشاره به ماجرای کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس نوشت کشته شدن افراد توسط پلیس آمریکا طی سال‌های اخیر روندی صعودی داشته است و  سیاه پوست بیش در معرض کشته شدن توسط افسران پلیس قرار دارند.در این گزارش به قلم شاون کالینز آمده است: اعتراضاتی که تقریبا در همه شهر‌ها در آمریکا در جریان است در پی کشته شدن یک مرد سیاه پوست غیر مسلح به نام جورج فلوید آغاز شد که توسط یک افسر پلیس در مینیاپولیس کشته شد. حتی با آن که دِرِک چاوین افسر پلیس به قتل درجه سه متهم شد,، اما اعتراضات در شهر‌های مختلف در آمریکا هر شب ادامه دارد، زیرا این اعتراضات تنها در ارتباط با تنها یک قتل نیست بلکه این اعتراضات در ارتباط با خشونت‌های رایج توسط پلیس است که به نظر می‌رسد پیامدی برای آن‌ها در پی ندارد.
در حقیقت، تحلیلی که یک گروه به نام "مپینگ پلیس وایولنس" انجام داده است نشان می‌دهد ۹۹ درصد از قتل‌هایی که به دست پلیس طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ انجام شده است سبب نشده حتی افسران پلیس به ارتکاب یک جرم متهم شوند.
ارقامی که "مپینگ پلیس وایولنس" بر اساس داده‌های پایگاه‌های عمومی و سوابق موجود در نهاد‌های مجری قانون جمع آوری کرده است، همچنین نشان می‌دهد تعداد قتل‌های انجام شده توسط افسران پلیس طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ روندی صعودی داشته است. تعداد این قتل‌ها در سال ۲۰۱۴ شامل هزار و ۵۰ مورد و در سال ۲۰۱۸ شامل حدود هزار و ۱۴۳ تن می‌شده است. برای مقایسه می‌توان گفت ۳۷۳ نفر در تیراندازی به روی عموم در سال ۲۰۱۸ کشته شدند و در روز سی ام ماه مه هم حدود هزار و ۱۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
ارقامی اینچنین یادآور این موضوع می‌باشد که با وجود سال‌ها برگزاری تظاهرات و به راه انداختن جنبش و حتی ایجاد تغییر در سیاست همانند نصب دوربین بر روی بدن یا الزاماتی که بر اساس آن افسران پلیس قبل از متوسل شدن به خشونت باید از تکنیک‌های کاهش تنش استفاده کنند، تغییرات بسیار کمی در تعداد این قتل‌ها ایجاد شده است.
این ارقام شامل کشته شدن افراد از هر نژادی می‌شود,، اما می‌توان این ارقام را بر اساس قومیت و نژاد نیز طبقه بندی کرد: به نظر می‌رسد کشته شدن آمریکایی‌های سیاه پوست توسط افسران پلیس همانند کشته شدن شهروندان سفید پوست در این کشور روندی نزولی داشته است. اما میزان کشته شدن آمریکایی‌های لاتین تبار توسط پلیس با کمی افزایش همراه شده است. کشته شدن بومیان آمریکایی و همچنین آمریکایی‌های آسیایی تبار توسط افسران پلیس با افزایش همراه بوده و سپس کاهش یافته است. این در حالی است که میزان کشته شدن آمریکایی‌های با نژاد نامعلوم هم به شدت افزایش یافته است.
این‌ها ارقام کلی و یادآور این موضوع است که کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط افسران پلیس تنها مشکلی نیست که آمریکایی‌های سیاه پوست با آن دست به گریبان باشند بلکه این موضوع در حال تحت تأثیر قرار دادن آمریکایی‌ها با نژاد‌ها و قومیت‌های مختلف است. اما بررسی‌های میزان کشته شدن شهروندان آمریکا در هر یک میلیون نفر نشان می‌دهد احتمال کشته شدن آمریکایی‌های سیاه پوست به دست پلیس این کشور بیشتر است و آن‌ها تقریبا دو برابر اشخاص لاتین تبار و حدود سه برابر اشخاص سفید پوست کشته می‌شوند. آمریکایی‌های سیاه پوست همچنین حدود یک ممیز چهار برابر بیشتر از شهروندان سفید پوست آمریکایی در درگیری‌ها غیر مسلح هستند (و احتمال کشته شدنشان در حالی که غیر مسلح هستند حدود یک ممیز دو برابر بیشتر از آمریکایی‌های لاتین تبار است.)
این عدم تناسب در هشت شهر از جمله در رنو، نوادا، اوکلاهما سیتی، اوکلاهما و اسکاتس دیل آریزونا مشاهده می‌شود و در این شهر‌ها میزان کشته شدن مردان سیاه پوست توسط پلیس بیشتر از میزان قتل در آمریکاست. در ۲۷ شهر بزرگ از ۵۰ شهر بزرگ در آمریکا، نرخ کشته شدن شهروندان آمریکایی (از همه نژادها) توسط پلیس به مراتب بیشتر از نرخ جرایم خشونت آمیز است. در بسیاری از شهر‌ها همانند کانزاس، میسوری و کلمبوس، میزان قتل‌های انجام شده توسط افسران پلیس با توسل به خشونت بیش از دو برابر میزان جرایم خشونت آمیز است.
به دلیل این واقعیات است که مردم در شهر‌های مختلف در آمریکا در حال برگزاری تظاهرات هستند. اعتراضات زیادی علیه کشته شدن مردان غیر مسلح سیاه پوست توسط پلیس طی سال‌های اخیر برگزار شده است که برخی از آن‌ها چند هفته طول کشیده است، همانند اعتراضات سال ۲۰۱۷ در سنت لوئیس در ارتباط با کشته شدن آنتونی لامار اسمیت توسط جیسون استوکلی که یک افسر پلیس بود و قیام‌های سال ۲۰۱۴ در فرگوسن که در پی کشته شدن مایکل براون انجام شد. در پی این اعتراضات جنبش "جان سیاه پوستان مهم است" و یک سری دیگر از ابتکار عمل‌های مشابه شکل گرفت.
برخی از بررسی‌ها نشان داده است اتخاذ اقداماتی از سوی این گروه‌ها به کاهش گسترده کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط افسران پلیس کمک کرد و یافته‌های "مپینگ پلیس وایولنس" از "طرح استفاده پلیس از زور" نشان داد ممنوعیت پا گذاشتن بر روی گردن افراد سبب کاهش ۲۲ درصدی این قتل‌ها شده است.
اما این کاهش‌ها کافی نیست. اعتراضات هم کافی نبوده است. تحلیل‌های "مپینگ پلیس وایولنس" و همچنین دیگر مطالعات انجام شده همانند تحقیق محققان دانشگاه روتگرز، دانشگاه میشیگان و دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان دهنده این موضوع است.
محققان با استفاده از داده‌های سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ برای درک این موضوع کار کردند که مردان و زنان آمریکایی در چه سطحی در معرض خطر کشته شدن به دست افسران پلیس قرار دارند. نتیجه این بررسی‌ها نشان داد احتمال کشته شدن مردان سیاه پوست توسط یک در هزار است که این میزان بیشتر از سطح کشته شدن شهروندان آمریکایی درتصادف موتورسیکلت است.
اگر برگزاری تظاهرات در گذشته سبب تغییر این الگوی فاجعه بار نشده است، مشخص نیست آیا برگزاری اعتراضات در حال حاضر می‌توانند این الگو را تغییر دهند یا خیر. اما این اعتراضات می‌توانند سبب جلب توجه به این موضوع شوند. در حالی که شمار زیادی برای شرکت در انتخابات ترغیب شده اند، ارقام منتشر شده از سوی "مپینگ پلیس وایولنس" نشان می‌دهد این قتل‌ها در شهر‌هایی رخ می‌دهند که دارای طیف گسترده‌ای از مقامات هستند، قطع نظر از این که کدام حزب در این شهر‌ها بر سر کار است.
شمار زیادی از فعالان می‌گویند تغییری حاصل نخواهد شد تا زمانی که سیاست‌های کنونی سبب تضعیف اتحادیه‌های پلیس تضمین این موضوع می‌شوند که پلیس نمی‌تواند به دستور رئیس جمهور آمریکا مسلح یا غیر مسلح شود. تصمیم برای ارائه تجهیزات نظامی به پلیس در سطح محلی اتخاذ نشده است بلکه این تصمیم در سطح فدرال اتخاذ شده است. مقامات اتحادیه‌های پلیس که اغلب شکل دهنده قوانین برای افسران پلیس می‌باشند، با رأی افسران در اتحادیه انتخاب می‌شوند نه توسط مردم.
شکایت‌ها در ارتباط با اقدام پلیس همواره مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. چاوین با ۱۸ مورد شکایت مواجه بود، اما با این وجود اجازه یافت در خیابان مأموریت انجام دهد. ۹۹ درصد از افسران پلیس در پی قتل به ارتکاب جرم متهم نمی‌شوند. در حالی که منابع کمی برای ایجاد تغییر اختصاص داده شده است,، اما اعتراضات همچنان ادامه دارد.
اولگا هال یکی از معترضان در واشنگتن دی سی شنبه شب در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: "ما به این موضوع عادت کرده ایم. افسران پلیس ازکنترل خارج شده اند. آن‌ها وحشی هستند. "
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات