بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۲۴

بهره برداری دموکراتها از اعتراضات آمریکا برای پیروزی در انتخابات

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر اعضای کمپین انتخاباتی او، سوء استفاده هدفمند از اعتراضات جاری در آمریکا بر سر قتل جرج فلوید را در دستور کار قرار داده اند.
جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر اعضای کمپین انتخاباتی او، سوء استفاده هدفمند از اعتراضات جاری در آمریکا بر سر قتل جرج فلوید را در دستور کار قرار داده اند. بایدن اخیرا با خانواده جرج فلوید تلفنی صحبت کرده و ابراز همدردی نموده است. فراتر از آن، وی در دیدار با رهبران سیاهپوست آمریکا، اقدامات صورت گرفته علیه رنگین پوستان را محکوم کرده است. اما سوال اصلی اینجاست که بایدن چرا چنین اقداماتی را صورت می دهد؟!
واقعیت امر این است که سوابق بایدن، نشان دهنده رویکرد نژادپرستانه اوست. در دوران ریاست جمهوری اوباما که بایدن معاون وی بود، شاهد برخورد سخت کاخ سفید با معترضین به نژادپرستی  در فرگوسن و نیویورک و دیگر نقاط آمریکا بودیم. بایدن در آن زمان کمترین اقدامی در راستای احقاق حقوق از دست رفته سیاهپوستان صورت نداد. اما این بار گویا ماجرا متفاوت است! بایدن به آرای تاثیرگذار رنگین پوستان در ایالات حساس و سرنوشت سازی مانند فلوریدا، ویسیکانسین، اوهایو، میشیگان و کارولینای شمالی چشم دوخته است. مشاوران انتخاباتی بایدن به وی توصیه کرده اند تا آرای رنگین پوستان را در این ایالات به سبد رای خود واریز کند. 
به نظر می رسد بایدن در این خصوص کاملا محاسبه شده و هدفمند برخورد می کند! با توجه به نزدیک بودن رای ترامپ و بایدن در میان سفید پوستان در ایالاتی مانند فلوریدا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا، نامزد حزب دموکرات قصد دارد از آرای رنگین پوستان و حضور گسترده آنها در انتخابات به عنوان برگ برنده خود استفاده کند. این اتفاق در سال 2008 میلادی و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز رخ داد. در آن زمان باراک اوباما از آرای رنگین پوستان به عنوان ابزاری قوی در راستای شکست دادن جان مک کین در ایالات کلیدی و حساس استفاده کرد. در سال 2012 نیز آرای رنگین پوستان به برگ برنده اوباما تبدیل شد. او در آن زمان، توانست میت رامنی را با استفاده از همین ظرفیت شکست دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات