صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۰۵

مجلسِ در رأس امور

کمتر از یک ماه است که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد[...]

یادداشت: کمتر از یک ماه است که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این مجلس در بین مجالس ده‌گانه گذشته در همین مدت کم از منظر طرح موضوعات حاشیه‌ای و فرعی از قبیل طرح شایعه کمک بلاعوض 500 میلیونی به نمایندگان، تغییر نام فرودگاه مهرآباد به «شهید سلیمانی»، طرح جنجالی ختم روزانه قرآن از سوی نمایندگان و اخیراً طرح موضوع ازدواج اجباری در جایگاه اول ایستاده و زمینه‌های نگرانی بدنه مردمی از چالش‌سازی برای آینده این مجلس را فراهم کرده است. به‌راستی، مجلس در رأس امور چه وظایف و کارکردهای دارد و باید داشته باشد؟ چرا عده‌ای تلاش می‌کنند مجلس یازدهم را به حاشیه ببرند؟ پیامد این اقدام آن‌ها چیست؟

نکات تحلیلی: 1- نگاهی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایران امروز، روحیه و احساس تکلیف برای تغییر شرایط موجود به مطلوب را که شایسته مردم ایران باشد، در هر فرد غیور و انقلابی برمی‌انگیزد. ازاین‌رو، مجلس یازدهم با نگاه تغییر وضعیت و با انتخاب نامزدهایی که علاج کار را به تبعیت از بیانات رهبر انقلاب و داشتن رویه جهادی و انقلابی می‌دانستند، شکل گرفت و امیدهای زیادی از سوی مردم به آن بسته شده است. 2- مجلس به تعبیر امام عزیز باید در رأس امور باشد و عمده وقت نمایندگان باید صرف اصلاح کار و امور مردم شود. مسلماً در چنین مجلسی انتظار این است که مشکلات و چالش‌های اصلی کشور موردبررسی قرار گیرد؛ این چالش‌ها هم مشخص است و بخش اصلی آن در همان وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی نمایندگان نهفته است. 3- نمایندگان مسلم بدانند که ناامیدسازی بخشی از بدنه مردمی که با هزاران امید و آرزو به شکل‌گیری چنین مجلسی با ساختار انقلابی و تخصصی پرداخته‌اند، در دستور کار مانع سازی بر سر اقدامات بنیادی و اصلاحی اساسی در خانه ملت و جابجایی اولویت‌های کاری آن‌ها از سوی بدخواهان و ضدانقلاب قرار دارد؛ پس نباید اجازه داد حاشیه‌ها اعم از کذب، شایعه، یا خدای ناکرده واقعیت‌های غیرقابل‌انتظار در این مجلس، بر متن غلبه کند.

نکته راهبردی: به نظر می‌رسد افراد و جریان‌هایی درصددند با نفوذ در جایگاه مهم تصمیم‌سازی مانند مجلس، محاسبات راهبردی نمایندگان انقلابی را تغییر دهند و کشور و مردم ایران عزیز را از فرصت کم‌نظیر خدمت در شرایط کنونی و در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی محروم و ماهی مقصود خود را صید نمایند. مجلس باید ضمن صیانت از شأن تقنینی خویش، با پرداختن به مسائل اصلی، پاسخ بدخواهان را با کار جهادی برای حل مشکلات مردم بدهد. (نویسنده: فتح‌الله پریشان)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات