صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۰۶

خشم ترامپ از نظرسنجی‌های عمومی

آمارها نشان می‌دهد، تشدید اعتراض‌های ضدنژادپرستانه در آمریکا منجر به کاهش بیش‌ازپیش محبوبیت ترامپ در نزد افکار عمومی این کشور شده است[...]

یادداشت: آمارها نشان می‌دهد، تشدید اعتراض‌های ضدنژادپرستانه در آمریکا منجر به کاهش بیش‌ازپیش محبوبیت ترامپ در نزد افکار عمومی این کشور شده است. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا و کمپین انتخاباتی وی تصور می‌کردند که تشدید اعتراضات ضد نژادپرستانه، منجر به تقویت حس ملی‌گرایی افراطی در آمریکا و به گردش درآمدن آرای اکثر سفیدپوستان در سبد رأی جمهوری‌خواهان خواهد شد.

گزاره‌های خبری: نظرسنجی‌های اخیر، نادرست بودن محاسبات اولیه ترامپ را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال نتایج نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که اختلاف میان بایدن و ترامپ به 14 درصد رسیده و شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری به‌شدت کمرنگ شده است. در مقابل، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار عقب‌نشینی شبکه سی‌ان‌ان از نظرسنجی انجام شده است. این تقاضا در قالب یک نامه و بیانیه رسمی به "جف زوکر " رئیس این شبکه ارسال شده است. شبکه فاکس‌نیوز نیز که اتفاقاً از شبکه‌های وابسته به جریان تندروی حزب جمهوری‌خواه و از طرفداران ترامپ است، هفته گذشته نظرسنجی جنجالی و تأثیرگذاری را منتشر کرد که در آن آمده بود ترامپ با اختلاف 8 درصد (در سطح آرای عمومی) از بایدن عقب افتاده است. رئیس‌جمهور آمریکا این نظرسنجی را نیز جعلی دانست و رئیس شبکه فاکس‌نیوز را نیز بابت انتشار آن مورد شماتت و انتقاد شدید قرار داد.

گزاره تحلیلی: ترامپ به‌طورکلی ماه‌های اخیر، هرگونه نظرسنجی و تحقیقی که نشان‌دهنده کاهش محبوبیت وی در حوزه‌های مختلف هست را رد کرده و به بانیان آن حمله می‌کند؛ این موضوع تا انتخابات آتی ادامه خواهد داشت! اما نکته اصلی دراین‌بین آن است که جامعه امریکا آن‌طور که رسانه‌های این کشور القا می‌کنند و نتایج یک‌جانبه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، روی‌گردان از ترامپ و گرایش یافته به سمت بایدن نشده است، بلکه اتفاقات اخیر در این کشور که در نوع خود بی‌سابقه است، نشان می‌دهد که جامعه آمریکایی از کلیت نظام مستقر در امریکا بریده است و به دنبال راه مفری برای خلاصی از آن است. (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات