صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۶۰

خار چشم آل سعود

رژیم آل سعود به‌منظور تخریب، تفرقه‌افکنی و فتنه‌گری، رسانه‌های وابسته به خود را برای اهانت به شخصیت‌های عالی‌رتبه دینی ازجمله[...]

یادداشت: رژیم آل سعود به‌منظور تخریب، تفرقه‌افکنی و فتنه‌گری، رسانه‌های وابسته به خود را برای اهانت به شخصیت‌های عالی‌رتبه دینی ازجمله آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی تقلید در عراق به کار گرفته است. سیاستی که پیشتر از رسانه‌های وابسته به انگلیس مشاهده می‌شد، این بار با کپی‌برداری از این نوع سیاست‌های منحوس، توسط روزنامه الشرق الاوسط سعودی دنبال شد.

گزاره خبری: به گزارش العالم، روزنامه الشرق الاوسط به‌تازگی کاریکاتور توهین‌آمیزی را از آیت‌الله سید علی سیستانی منتشر کرده است که خشم گسترده ملت و مسئولین عراقی را در پی داشته است. محافل سیاسی و اجتماعی عراق این اقدام توهین‌آمیز را به‌شدت محکوم و اعلام کرده‌اند که این روزنامه پیش‌ازاین هم طی سال‌های گذشته به‌منظور فتنه‌انگیزی و تفرقه، مقاله‌ها و خبرهای توهین‌آمیزی را علیه ملت عراق منتشر کرده است. همچنین برخی از نمایندگان پارلمان عراق طی اظهاراتی گفته‌اند: «فتنه‌های تروریست‌های سعودی و تله‌های انفجاری آن‌ها به‌واسطه فتواهای آیت‌الله سید علی سیستانی خنثی شد؛ (و به‌موجب توهین به این شخصیت بزرگ دینی) سفارت عربستان سعودی در عراق فوراً بسته شود.»

گزاره تحلیلی: آل سعود که خود با انواع بحران‌های داخلی ازجمله بحران کرونا و خسارت‌ها و شکست‌های پی‌درپی در جنگ با یمن و رسوایی در قتل فجیع خاشقچی، پرونده فعالان حقوق بشر و اندیشمندان روبه‌روست، همه این مصیبت‌ها را نادیده گرفته، به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورهای دیگر ازجمله عراق است. البته دشمنی آل سعود با آیت‌الله سیستانی نیز نشئت گرفته از فتوای تاریخی ایشان در تشکیل گروه‌های مردمی حشدالشعبی برای مقابله با فتنه بزرگی به اسم داعش بود که با دلارهای عربستان سر از عراق درآورده و توانسته بود دوسوم خاک این کشور را به اشغال خود درآورد و رؤیای برتری‌جویی آل سعود در منطقه را عینیت بخشد، اما چشم بیدار مرجعیت و همراهی ملت فهیم عراق و لبیک تاریخی آن به فتوای آیت‌الله سیستانی، شر وجود این تروریست‌های تکفیری را از سر عراق برداشت. رفتارهای توهین‌آمیزی مشابه اقدام اخیر روزنامه الشرق الاوسط حاکی از اوج خباثت و کینه‌ورزی انباشته آل سعود از این مرجع عالی‌قدر است که همواره خاری در چشم آل سعود بوده و نگذاشته برنامه‌های مداخله‌جویانه آن در عراق پیاده شود. (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات