صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۰۲

اخبار کوتاه دوشنبه 16 تیر

خطرناک‌ترین جنایتکار تاریخ!/ نوام چامسکی تحلیلگر مشهور آمریکایی در جدیدترین مصاحبه خود گفته است: «آمریکا ۴۰۰ سال تاریخ وحشیانه دارد. ترامپ متعهد شده تا بقای بشریت بر روی زمين را نابود کند؛ او خطرناک‌ترین جنایتکار تاریخ است. نظام آمریکا با هیچ‌یک از مفاهیم دموکراسی در قرن بیستم همخوانی ندارد. یک تغییر بنیادین در ساختار لازم است.»

برگ برنده مهم مقاومت در لبنان/ «نسیب حطیط» نویسنده و تحلیلگر مطرح لبنانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: «بدون شک اتفاقی که در عراق افتاد٬ دولت آمریکا را برای تکرار این تجربه در لبنان و افزایش فشارهای اقتصادی بر لبنان به شکل خطرناکی جسور کرده تا شاید منجر به بروز فتنه داخلی در این کشور شود؛ اما وضعیت لبنان کاملاً متفاوت از عراق است. مقاومت در لبنان یک برگ برنده دارد که عراقی‌ها فاقد آن هستند و این برگ برنده آن است که دشمن صهیونیستی و نیروهای مخالف حزب‌الله و جنبش امل امکان جنگیدن با آن‌ها را در جبهه داخلی ندارند.»

با تغییر دولت سیاست آمریکا در قبال ایران عوض نمی‌شود/ «بردلی بلیکمن» مشاور رئیس‌جمهور اسبق امریکا در گفتگو با شبکه خبری العربیه اذعان داشت: «امور بین‌الملل با انتخابات در آمریکا تغییر نمی‌کند.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا با تغییر دولت کنونی آمریکا احتمال تغییر در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران وجود دارد، پاسخ داد؛ «تغییر دولت بر سیاست خارجی آمریکا تأثیر چندان نخواهد گذاشت. تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط میان واشنگتن و ایران صورت نخواهد پذیرفت.»

بوسیدن خانه خدا ممنوع!/ عربستان سعودی پروتکل‌های بهداشتی موردنیاز را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در موسم حج امسال اعلام کرد. بر اساس این گزارش، لمس کردن کعبه ممنوع خواهد بود و افراد باید فاصله ۱ و نیم متری را در هنگام اقامه نماز و طواف کعبه رعایت کنند. علاوه بر آن، عربستان استفاده از ماسک را برای زائران و برگزارکنندگان مراسم اجباری کرده است.

احکام بورس (سؤال 13)/ فردی هشت میلیون پول بدون خمس داشت و آن را در بورس سرمایه‌گذاری کرد و سهامی خرید؛ سر سال خمسی سهام او به‌احتمال‌زیاد بالای دوازده میلیون به فروش می‌رسد؛ اما ممکن است این هشت میلیون برای رسیدن به دوازده میلیون، ‌پستی‌وبلندی‌هایی طی کرده باشد. مثلاً در ماه اول سرمایه‌گذاری، ‌حدود دو میلیون ضرر کند و کل سرمایه به نزدیک شش میلیون برسد و در ماه دوم سود کند و کل سرمایه حدود نه میلیون شود و الی آخر؛ حال خمس او چطور حساب خواهد شد؟ پاسخ‌: باید سهام سر سال خمسی‌ قیمت‌گذاری شده و خمس سود حاصل از افزایش قیمت آن پرداخت شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات