صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۹۱

تابوشکنی جدید!

اظهارنظرهای جدید محمود احمدی‌نژاد در مورد چهره‌های هنری از شجریان تا گلشیفته فراهانی[...]

یادداشت: اظهارنظرهای جدید محمود احمدی‌نژاد در مورد چهره‌های هنری از شجریان تا گلشیفته فراهانی تا خوانندگان لس‌آنجلسی که طی گفت‌وگویی تصویری منتشرشده بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده است. این مصاحبه 90 دقیقه‌ای در اذهان همه شنوندگان و بینندگان این سؤال را طرح می‌کند که هدف احمدی‌نژاد از این اظهار نظرات چیست؟ اگر با انتخابات 1400 مرتبط است، پس چرا تصویری بی‌اختیار از دوره ریاست‌جمهوری‌اش می‌سازد؟ این سؤالات تأمل جدی می‌طلبد اما به‌عنوان درآمدی بر موضوع نکاتی ارائه می‌شود.

نکات تحلیلی: 1- برخی، ریشه‌های این اظهارات بعد از سکوت بلندمدت را در ارتباط با انتخابات قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری 1400 جست‌وجو می‌کنند و برخی دیگر انگیزه‌های درونی و تمایلات شخصی مرد سال‌های پرجنجال حوزه هنر و موسیقی را مورد سؤال قرار می‌دهند و اساساً احمدی‌نژاد را از حیث فردی دارای پیچیدگی‌هایی در این زمینه می‌دانند که موقعیت کنونی را مناسب طرح عریان‌تر دیدگاه‌های خود می‌داند. 2- احمد‌‌ی‌نژاد بیش از آنکه فعال سیاسی باشد اکتیو و کاربلد رسانه‌ای است. البته در فعالیت رسانه‌اش هیچ خط و مرزی حاکم نیست. بدون تردید، کسی همانند وی که به اطلاعات راهبردی کشور به‌واسطه مسئولیت‌هایی که داشته و دارد، دسترسی دارد، این عیب بزرگی است و می‌تواند تبعات و پیامدهای خطرناکی را ایجاد نماید. 3- وی در تم جدیدی از ژست روشنفکری و هنردوستی می‌کوشد همانند عملکرد گذشته‌اش می‌کوشد با استفاده از گستره فضای مجازی، تصویر تازه و جوان پسندی از خود ارائه کند که با استقبال قشر خاکستری همراه باشد. 4- آنچه مقابل تابوشکنی‌های وی علامت سؤالی درشت می‌گذارد، هم‌زمان گذشتن از برخی خطوط قرمز دینی، قانونی و عرفی است که متدین جامعه نسبت به آن حساسیت دارند. کسب شهرت، قدرت چانه‌زنی در سیاست و اقبال مجدد از سوی مردم به خود، مبانی تحلیلی مغشوش احمدی‌نژاد از بیان سخنان اخیر می‌توان باشد. 5- اصلاح‌‌طلبان نیز به‌شدت با طرح احمدی‌نژاد و بزرگنمایی حواشی اظهارات تابوشکنانه وی، به دنبال فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت مورد حمایت هفت‌ساله خود هستند تا با گشودن فصل تازه‌ای از نقد احمدی‌نژاد و بزرگنمایی خطر بازگشت وی به صحنه سیاست، محصول انتخاباتی در 1400 برداشت کنند.

نکته راهبردی: انتخابات ریاست جمهوری 1400 بسیار حائز اهمیت است و جایگاه ویژه‌ای در ترسیم آینده کشور و دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد داشت. در این مسیر آنچه در شرایط کنونی اهمیت بیشتری دارد، سامان دادن به وضعیت مردم از طریق ایجاد جهش در تولید و رونق اقتصادی و معیشتی مردم است که مسلماً نقش ویژه‌ای در انتخابات آتی خواهد داشت. افکار عمومی باید هوشیار بوده و توجه داشته باشد که در آستانه انتخابات دچار خطای محاسباتی نشده و اولویت‌های خود را فراموش نکند. (نویسنده: فتح‌الله پریشان)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات