صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۰۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 29 تیر

لیبرمن: اوضاع اقتصادی و اجتماعی در اسرائیل وخیم است/ به گزارش اسپوتنیک، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، نسبت به وخامت اوضاع در اراضی اشغالی هشدار داد. وی تأکید کرد: «به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و شرایط اجتماعی در اسرائیل ممکن است شاهد وقوع نافرمانی مدنی باشیم.» اخیراً صهیونیست‌ها با برگزاری چندین تظاهرات پی‌درپی، مخالفت خود را با سیاست‌های نتانیاهو و فساد او در سایه بحران کرونا نشان داده‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که علاوه بر وخامت اوضاع اقتصادی و رکود اقتصادی در اراضی اشغالی، گسترش ویروس کرونا و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی در مهار آن باعث شده شرایط زندگی در این منطقه وخیم‌تر شود.

خبر خوش وزیر به بازنشستگان/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری به‌عنوان مطالبه اصلی همواره دغدغه اصلی وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است. بر این اساس با تأمین منابع و همکاری سازمان برنامه و قول مساعد رئیس این سازمان، ان‌شاءالله در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه به لطف خدا عملیاتی خواهد شد.»

پاکسازی 60 کیلومتر از مرزهای کشور توسط الحشدالشعبی/ الحشدالشعبی از پاک‌سازی مناطقی در مجاورت مرز ایران خبر داد و اعلام کرد، در ۱۴ نقطه مختلف استان «دیالی» دست به عملیات زده و توانسته ۶۰ کیلومترمربع از مناطق صعب‌العبور این استان را از وجود تروریست‌ها پاک‌سازی کند.

۲۰ درصد آمریکایی‌ها توان خرید دارو را ندارند/ سندرز، سناتور کهنه‌کار آمریکایی خبر داد: «از هر پنج آمریکایی یک نفر نمی‌تواند داروی تجویز شده توسط پزشک را تهیه کند.» در زمانی که خانوارهای آمریکایی ۶.۵ تریلیون دلار از دارایی خود را از دست داده و ۵۰ میلیون آمریکایی بیکاری خود را اعلام کرده‌اند. بااین‌حال، ثروت ۶۰۰ میلیاردر آمریکایی در این مدت افزایش نیز داشته است.

2 میلیون نفر در بهار از بازار کار خارج شدند/ رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: «با شیوع کرونا در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲ میلیون نفر از بازار کار خارج شدند که بیش از ١ میلیون و ٢٠ هزار نفر آن را زنان و ٩٧٠ هزار نفر آن را مردان تشکیل می‌دهند و ۱.۵ میلیون نفر از شاغلان کم شده است.»

احکام سیاسی (سؤال 1): شاخصه­های تحلیل­های مشروع کدام است؟ پاسخ: 1- نداشتن رفتار نامناسب با منتقدین؛ 2- حفظ حرمت افراد؛ 3- حفظ اعتماد عمومی نسبت به نظام؛ 4- عدم اتهام نسبت به دیگران و بیان واقعیات مشروع؛ 5- سعه‌صدر و اجتناب از نارواگویی؛6- بیان موفقیت­های نظام؛ 7- عدم کاربرد شیوه­های انتقادی دشمن­پسندانه.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات