صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۸۵

اخبار کوتاه دوشنبه 13 مرداد

نیویورک‌تایمز: ما در حال سقوط، سقوط، سقوط هستیم!/ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: «ما در حال سقوط، سقوط، سقوط هستیم؛‌ تقریباً ده درصد از کارگران آمریکایی در سه هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند. این موج بیکاری در تاریخ مدرن آمریکا بی‌سابقه است. میلیون‌ها نفر در تلاش‌اند تا ادعاهای بیکاری خود را به سازمان‌های دولتی ارسال کنند.»

دیکتاتور آمریکا!/ عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب اظهار داشت: «ترامپ گرفتار بحران است و عقلش را از دست داده؛ او می‌خواهد با کنار گذاشتن انتخابات مانند سران کشورهای عربی، دیکتاتور آمریکا شود. کرونا در آمریکا 4.5 میلیون نفر را مبتلا و بیش از 170 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده؛ این شکست بزرگی برای آمریکاست که هنوز نتوانسته دارویی برای درمان این بیماری پیدا کند.»

ميدل ايست: بايدن به دنبال يک برجامِ كامل‌تر براي آمريكاست/ مؤسسه ضدايراني ميدل ايست در گزارشي نوشت: «سياست بايدن بازگشت به برجام و همكاري با اروپايي‌هاست تا بتوانند محدوديت‌هاي هسته‌اي برجام را گسترش دهند و به‌صورت مؤثرتری عليه «ساير رفتارهاي بدخواهانه تهران در منطقه» اقدام كنند. برجام توانست برنامه هسته‌اي ايران را تا حد زيادي متوقف كند؛ اما نتوانست عليه رفتارهاي ايران در منطقه و برنامه موشكي اقدامي بكند. سياستي كه بايد انجام شود، احياي برجام و رفع سه نقص اصلي آن يعني فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران، موشک‌های بالستيک و رفع محدوديت‌هاي غني‌سازي پس از ۲۰۲۵ است. برخي از مشاورين بايدن اعلام کرده‌اند آمريكا بدون اصلاحات اساسي به برجام برنمي‌گردد.»

ایران ریچارد گلدبرگ را تحریم کرد/ وزارت امور خارجه ایران مطابق با ماده ۴ و ۵ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، «ریچارد گلدبرگ» عضو وابسته به بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و دستیار سابق «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا را به دلیل مشارکت در تروریسم اقتصادی علیه ایران، تحریم کرد.

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را دریافت کردند/ سردار شریف، سخنگوی سپاه اعلام کرد: «انتخاب ماکت ناو هواپیمابر در رزمایش‌های اخیر سپاه به‌عنوان یک نماد و سیبل، فلسفه و انگیزه‌های متفاوتی دارد که متناسب با اهداف هر رزمایش، تعریف و در دستور کار قرار گرفته است. آسیب‌پذیری ناو هواپیمابر واقعی شدیدتر از مدل شبیه‌سازی شده است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را به‌خوبی دریافت کرده‌اند. در رزمایش، انهدام دو اسکورت ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده، هدف‌گذاری شده بود.»

احکام سیاسی (سؤال 12): حکم تبیین و تحلیل­هایی که منتهی به طرح کمبودها و ضعف­هایی می­شود که احیاناً ایجاد بدبینی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می­کند چیست؟ پاسخ: چنانچه موجب تضعيف نظام جمهوری اسلامی باشد، جايز نيست. (همان، س 1397)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات