بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۴۸۷۵

عطوان: اسراییل با ترور شهید العاروری به دنبال راه انداختن جنگ منطقه‌ای است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در واکنش به ترور شهید «صالح العاروری» تاکید کرد که اسراییل با این اقدام، به دنبال راه انداختن جنگ منطقه ای است.

عطوان با اشاره به ترور نایب رئیس «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آن را اقدامی تحریک آمیز برای «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان خواند و افزود: این اقدام تل آویو اعلام جنگ به لبنان و مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ترور شهید العاروری هرگز بی پاسخ نمی ماند چرا که سید حسن نصرالله بارها در سخنرانی های خود بر انتقام فوری از هر عملیات تروری علیه فرماندهان حزب الله و فرماندهان فلسطینی مهمان و تحت حمایت وی در لبنان تاکید کرده بود.

سردبیر رأی الیوم اضافه کرد: به نظر می رسد ترور شهید العاروری از حیث هدف و انتخاب شخص کاملا برنامه ریزی شده بوده و هدف از آن، بی ثباتی امنیت لبنان و کشاندن جبهه مقاومت به نبردی وسیع تر با رژیم صهیونیستی است که در بیش از ۷ جبهه داخلی و خارجی به ویژه در جبهه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی، نوار غزه، کرانه باختری، دریای سرخ و پایگاه های آمریکا در عراق شکست هایی اساسی و مفتضحانه ای متحمل شده است.

عطوان تاکید کرد: ترور شهید العاروری و تعدادی از یاران وی در خاک لبنان، تجاوز به این کشور، حاکمیت و عزت آن بود، بنابراین، همه لبنانی ها باید از هر گونه پاسخ قاطعانه نیروهای حزب الله، به رهبری و چراغ سبز سید نصرالله، حمایت کنند و لبنان در سایه فروپاشی و محاصره کمرشکن کنونی آمریکا چیزی برای از دست دادن ندارد.

تحلیلگر جهان عرب افزود:‌ بی تردید این تجاوزی است که بی پاسخ نخواهد ماند و چه بسا نشان از جنگی باشد که به پروژه شهرک سازی نژادپرستانه صهیونیستی پایان دهد و اگر غزه که در استواری و جنگیدن بزرگ و در مساحت کوچک بود، ۳ ماه مقاومت کرد و درسی فراموش نشدنی به دشمن صهیونیست داد، پس اگر موشک ها، پهپادها و ۱۰۰ هزار رزمنده سرسخت حزب الله برای انتقام از شهدای محور مقاومت در فلسطین، یمن، عراق و حومه وارد جنگ شوند، اوضاع چگونه خواهد شد.

به گفته وی، روزهای آینده ممکن است بسیار سخت و آغاز پایان برای رژیم اشغالگر باشد و پاسخ در راه است.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه شب اسامی ۷ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را منتشر کرد.

حماس اعلام کرد، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات