صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۹۷۱

افشای جزئیات دیدار ماکرون با نماینده حزب الله در بیروت

برخی منابع دیپلماتیک به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند: ماکرون در ملاقاتش با سران احزاب و تشکل‌ها گفت که اهمیت این دیدار در آن است که شما همگی حول یک میز گردهم می آیید و (این) اهمیت با حضور نماینده‌ای از حزب الله بیشتر می‌شود.
این منابع گفتند: ماکرون طرح برخی سران (حزبی) درخصوص لزوم خلع سلاح حزب الله به عنوان یک اولویت را رد کرده است.
این منابع دیپلماتیک افزودند: ماکرون گفت که اولویت همان اصلاحات و رسیدگی به مسائل روزمره کنونی شهروند لبنانی است.
این منابع تصریح کردند: ماکرون در برابر حاضرین گفت که او از رسیدگی به حساب های مالی نهادهای مختلف از جمله بانک مرکزی لبنان حمایت می‌کند.
این منابع دیپلماتیک که شبکه المیادین به نام آنها اشاره‌ای نکرد، افزودند: ماکرون به محمد رعد گفت که این اولین دیدار رسمی در سطح ریاست جمهوری با حزب الله است که بازتاب دهنده تمایل پاریس برای حضورش (حضور حزب الله) در صحنه است.
این منابع گفتند: ماکرون با (پیام) درود شخصی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله برای وی که محمد رعد آن را منتقل کرد، مثبت برخورد کرد.
این منابع دیپلماتیک گفتند: به نظر می‌رسد ماکرون مرحله‌ای موفق شده است تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کند که گزینه درست غرب، همان برخورد واقع بینانه با موازنه نیروهای مردمی و سیاسی موجود در عرصه لبنان است.

اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه عربستان علیه حزب‌الله لبنان
وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: تداوم تسلط حزب‌الله لبنان، نگرانی همه را برانگیخته و همه سوابق آن را در استفاده از مواد منفجره و ذخیره‌سازی آن بین غیرنظامیان می‌دانند.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس حمایت از لبنان که به ابتکار عمل فرانسه برگزار شد، بر اهمیت انجام تحقیقات شفاف و مستقل برای افشای علل انفحار بندر بیروت تاکید کرد و گفت، عربستان از اولین کشورهایی بود که کمک‌های فوری انسانی را به ملت لبنان ارائه کرد.
وزیر خارجه عربستان تاکید کرد:  ملت لبنان حق زندگی در کشورشان در امنیت و احترام را دارند، لبنان نیازمند اصلاحات سیاسی و اقتصادی فراگیر و فوری است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات