صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۳۲

آمریکایی‌ها قطعنامه 2231 را به درستی نخوانده‌اند/ مقامات آمریکایی‌ دچار نوعی توهم شده‌اند

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به درخواست آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران گفت:‌ اقدام آمریکایی‌ها به دلایل مختلف فاقد بستر حقوقی لازم برای فعال کردن مکانیسم ماشه است.
وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی‌ دچار نوعی توهم شده‌اند، اظهار داشت: به دلیل شرایط دشوار ترامپ در محیط داخلی آمریکا، آمریکایی‌ها ناگزیر به توسل جستن به هر وسیله‌ای هستند و این هم یکی از آخرین ترفندهای آنان است.
عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه تصور نمی‌کنم آمریکایی‌ها بتوانند از طریق مکانیسم ماشه به نتیجه دلخواه خود برسند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در صورت برخورد با درِ بسته شورای امنیت احتمالاً باز هم مجبور خواهند بود قداره‌کشی کنند و  بگویند تحریم‌ها را به همه تسری می‌دهیم و هر کشوری با اینران تعامل داشته باشد را تحریم می‌کنیم.
ظهره‌وند با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران یک شکست مفتضحانه دیگری برای ایالت متحده رقم خواهد زد، اظهار داشت: مقامات آمریکایی در حالی به بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ استناد می‌کنند که این بند را درست نخوانده‌اند، چرا که بند ۱۱، استفاده از مکانیسم ماشه را به آن دسته از اعضای دائم شورای امنیت منحصر کرده که عضو برجام هستند.
وی ادامه داد: به طور مثال اگر اندونزی یا سایر ۱۵ عضو شورای امنیت می‌توانند مکانیسم ماشه را فعال کنند آمریکا هم می‌توانند چنین کاری انجام دهد.
کارشناس مسائل هسته‌ای با یادآوری اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ برای پشتیبانی از برجام صادر شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایالات متحده رسماً از برجام خارج شده نمی‌تواند از ظرفیت ۲۲۳۱ استفاده کند، مگر اینکه سایر اعضا این کار را بکنند که انگلیس هم تاکنون به این خواسته آمریکایی‌ها تن نداده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات