صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۱۳۳

حلقه وصل انقلاب

در روزهای گذشته مستندی زیبا با عنوان «در لباس سربازی» در شبکه‌های تلویزیونی پخش شد[...]

یادداشت: در روزهای گذشته مستندی زیبا با عنوان «در لباس سربازی» در شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که گوشه‌هایی از گنج‌های تمام نشدنی جنگ را برای مردم ایران به نمایش در آورد؛ این مستند سه قسمتی که به حضور آیت‌الله خامنه‌ای در جبهه‌های جنگ با لباس سربازی و با لباس روحانیت در خدمت به مردم می‌پردازد، گویای واقعیاتی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

گزاره‌های خبری:

1ـ مدیریت الهی انقلاب؛ انقلاب اسلامی از همان روزهای اول تحت توجه الهی بوده است و در زمانی که جمهوری اسلامی بدون هیچ‌گونه آمادگی مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد، توجهات الهی مانع از سرنگونی نظام در یک جنگ تمام‌عیار می‌شود. 2ـ ناکام ماندن جریان‌های معارض داخلی؛ جریان منافقین، لیبرال‌ها و سلطنت‌طلبان که در سطوح بالای نظام بوده‌اند نه تنها جبهه‌ها را یاری نمی‌کردند، بلکه به فرموده آیت‌الله خامنه‌ای مانند یک اکسوز پردود یک اتومبیل فضا را تیر و تار می‌کردند. آنها در مسیر پرپیچ و خم ابتدای انقلاب سرنوشت ننگین خود را از ملت جداکردند و رسوا شدند. 3ـ مقاومت بادست خالی پیروزی هم دارد؛ علیرغم اینکه نیروهای انقلاب شیوه‌های کلاسیک جنگیدن را فرا نگرفته بودند و سلاح جنگی در اختیار نداشتند، اما با دستان خالی توانستند دشمن را یک ماه در پشت دروازه‌های خرمشهر نگه دارند و در نهایت دشمن را از کشور خارج کردند.

نکته راهبردی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول دفاع مقدس هم نسبت خوبی با ارتش داشته است، به گونه‌ای که فرماندهان ارتش می‌خواستند ایشان را با درجه سرهنگی استخدام کنند؛ همچنین مسئولیت سپاه پاسداران را در برهه‌ای بر عهده داشته‌اند و هم بسیج مردمی را به بدنه نیروهای مسلح و نظام متصل کردند. ایشان همچنین یار مورد اطمینان حضرت امام در جبهه‌ها بودند. این نعمت به لطف و عنایت الهی هنوز هم در نظام اسلامی جریان دارد. دشمنان اسلام و انقلاب در صدد هستند با تحریف واقعیات جنگ، مردم را از این گنجینه‌های دفاع مقدس محروم کنند و بیان این واقعیات بعد از 30 سال نشان می‌دهد دفاع مقدس نیاز به تولید محتواهای بیشتر دارد تا کمین تحریف دشمن در این میدان کارساز نیفتد. (نویسنده: فرهاد مهدوی)

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات