صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۴۰

اعتراف روزنامه اعتماد به دیکتاتور بودن میرحسین موسوی

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «دیکتاتور حقیر» نوشت: «‌ترامپ صرف‌نظر از اینکه در این انتخابات پیروز شود یا شکست بخورد، تنها کاریکاتور یک دیکتاتور یا رهبر اقتدارگراست که از بخت بد در بستری نامناسب و مکان و زمانی ناموافق ظهور کرده است. او ساده‌لوحانه تصور کرد که می‌تواند با بسیج مشتی عناصر افراطی دست‌راستی نهادهای دموکراتیک با سابقه 240 ساله را تخریب و اراده خود را مسلط کند.

غافل از اینکه همتایان او در کشورهای جهان سوم در شرایطی متفاوت و در غیاب نهادهای مدنی دیرپا و ریشه‌دار تنها از طریق توفیق در گماردن تدریجی آدم‌های خود در سمت‌های حساس و جلوگیری از ظهور عوامل مزاحم مانند رسانه‌ها، نهادها و نخبگان مستقل توانسته‌اند پایگاه قدرت خود را محکم کنند».

این روزنامه اصلاح‌طلب که مدیرمسئول آن-  «الیاس حضرتی» - یکی از نزدیکان «مهدی کروبی» از سران فتنه 88 است، ‌ترامپ را دیکتاتور حقیر نامیده است.

در روزهای گذشته «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در تجمعی خودرویی در حمایت از «جو بایدن» معاون سابقش و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در میامی ‌سخنرانی می‌کرد، گفت: «دونالد ‌ترامپ گفته ممکن است قبل از اینکه همه آرا شمرده شوند، اعلام پیروزی کند. این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهد. اگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس بگذارید همه آرا شمرده شوند».

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح‌طلب با اوباما ‌اشتراک نظر دارد و آن اینکه ‌ترامپ یک دیکتاتور است. اوباما در توصیف دیکتاتوری ‌ترامپ گفته «اعلام پیروزی نامزد انتخابات، قبل از اینکه نتایج به‌صورت کامل اعلام شود، مصداق دیکتاتوری است».

این در حالی است که «میرحسین موسوی» در سال 88 و در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،  برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم»!

وقتی که موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای‌گیری باقی مانده بود و اساساً پس از این دو ساعت (اگر زمان رای‌گیری تمدید نمی‌شد) تازه شمارش آرا آغاز شده و طبعا ساعت‌ها به طول می‌انجامید. بنابراین، این سؤال بزرگ وجود داشت و البته هنوز هم وجود دارد که واقعاً بر اساس کدام اطلاعات، در آن زمان ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد!؟ خصوصاً که پیش از این ‌بارها از سوی او و ستادش مطرح شده بود و در همین کنفرانس مطبوعاتی هم مجدداً ادعا کرد که ناظران انتخاباتی او را سر صندوق‌های اخذ رای، راه نداده‌اند!  پس از اعلام نتایج انتخابات ۸۸، محمد خاتمی، مصطفی تاجزاده، عباس آخوندی و دیگر نزدیکان به نامزدهای شکست‌خورده اذعان کردند که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است. پس از آن «محمدعلی ابطحی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اذعان کرد که «تقلب اسم رمز آشوب بود».

فتنه‌گران در سال ۸۸ به هیچ عنوان حاضر نشدند که پروسه قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات را طی کنند. این طیف چند ماه پس از انتخابات ۸۸ صراحتا اعلام کردند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».
 
 
 
 
 
 
منبع: جهان نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات