صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۱۲۵
رئیس دیوان عالی کشور:

رأی نهایی پرونده روح الله زم صادر شد

 حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم شامگاه چهارشنبه در بدو به گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: رأی نهایی پرونده روح الله زم در دیوان عالی کشور صادر شده و بزودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از وظایف مهم دیوان نظارت بر پرونده‌ها است که از بخشی از این نظارت‌ها از طریق رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به دیوان محقق می‌شود.

مرتضوی گفت: پرونده‌هایی که رأی آنها در محاکم تجدیدنظر استان‌ها صادر و قطعی می‌شود هم نیاز به نظارت دارد که به این منظور هیأت‌های بازرسی متشکل از قضات مجرب دیوان به استان‌ها سفر می‌کنند و در مدت حضور خود همه پرونده‌ها را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: کمک به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها از اهدافی است که در این بازرسی‌ها دنبال می‌کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه همچنین با خانواده شهید مدافع حرم استان شهید افشین ذورقی دیدار کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در این دیدار گفت: شهدا در معامله‌ای که با خدای متعال می‌کنند هم سعادت را برای خودشان می خرند و هم به جامعه نور می‌دهند و از برکت همین نور است که ایران اسلامی ما امروز پابرجا و سربلند است.

حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم افزود: وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است و این امر با عمل و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف این شهدا والامقام محقق می‌شود.

وی خطاب به همسر بزرگوار شهید ذورقی هم گفت: صبر همسران شهدا ستودنی است و تلاش این بزرگواران برای حفظ نام و یاد شهدا و انتقال آرمان‌های شهدا به جامعه اسلامی ماندگار و اثرگذار است.

همسر شهید مدافع حرم ذورقی هم در این دیدار با قدردانی از دستگاه قضائی گفت: تلاش می‌کنم با تربیت فرزندان شهید آنان نیز سربازان ولایت باشند.

گفتنی است رئیس دیوان عالی کشور عصر یکشنبه وارد گلستان شده و به دیدار آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان رفت.

نشست با رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان از دیگر برنامه‌های سفر حجت الاسلام مرتضوی مقدم است.

رئیس دیوان عالی کشور امشب و فردا میهمان گلستان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات