صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۱۷۱

تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

حازم الباوی، تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد، آنچه منابع آگاه از تحرکات نظامی فزاینده در پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار خبر می‌دهند، نیازمند توضیح فوری دولت عراق است.
وی افزود: کمیته امنیت و دفاع پارلمان به شدت خواهان اطلاع از حقیقت اخباری است که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
الباوی تاکید کرد: برخی منابع تایید کرده اند که ستونی از نظامیان آمریکایی شامل خودرو زرهی به همراه آمبولانس به پایگاه عین الاسد رسیده اند. همزمان اخباری به نقل از آن منابع از دستور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مبنی بر عقب نشینی لشکر هفتم از مرز‌های عراق با سوریه به کرکوک وجود دارد.
وی گفت: این تحرکات آمریکایی‌ها مشکوک بودهو دولت در این باره مسئول است و باید حقیقت ماجرا را برای همگان توضیح دهد.
این مسئول امنیتی در الانبار به شفق نیوز گفت: نیرو‌های ارتش عراق محدودیت‌های گسترده‌ای در اطراف پایگاه عین الاسد از حدود یک هفته قبل از سمت شرق و جنوب ایجاد کرده اند و احدی حق ورود به این منطقه حتی نیرو‌های امنیتی غیر از ارتش ندارد. این منطقه‌ای به عرض ۱۰ کیلومتر از روستای المفرع و نیز منطقه السد است.
این منبع هدف از این اقدامات را حمایت از این پایگاه در برابر حملات موشکی و پهپادی و مصون نگه داشتن آن از هرگونه رخنه‌ای عنوان کرد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: از زمان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از پایگاه القائم در سال جاری میلادی، نظامیان امریکایی در پایگاه عین الاسد، هیچ عملیات زمینی نداشته اند و همه تحرکات آن‌ها هوایی و با بالگرد است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات