صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۶۲۳۱

مرعشی: اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند

نیازی به مذاکره جدید با آمریکا نداریم

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان باید نسبت به کاستی‌هایی که وجود داشته از مردم عذرخواهی کنند. اصلاح‌طلبان باید راهکارهای روشنی برای آینده بدهند تا مردم دوباره به صحنه باز‌گردند.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با روزنامه آرمان گفتگویی داشته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- بیش از آنکه پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا دارای اهمیت باشد شکست ترامپ در این انتخابات دارای اهمیت است. شکست ترامپ در آمریکا به منزله شکست سیاست‌های ماجراجویانه وی در عرصه جهانی بود.

- قرار نیست ما اقدام جدیدی انجام بدهیم، بلکه این آمریکایی‌ها هستند که باید مسیر اشتباهی را که ترامپ دنبال می‌کرد، جبران کنند. در شرایط کنونی بایدن باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد تا گفت‌وگوها دوباره در قالب پنج به علاوه یک آغاز شود.

- تحریم‌های آمریکا باید علیه مردم ایران برداشته شود و شرایط ایران از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی مانند گذشته به یک وضعیت عادی تبدیل شود.

- این آمریکایی‌ها بودند که میز مذاکره را ترک کردند.در گذشته مذاکرات در قالب پنج و به علاوه یک بین ایران و آمریکا وجود داشته است. به همین دلیل نیز نیاز به مذاکره جدیدی وجود ندارد.

در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان باید نسبت به کاستی‌هایی که وجود داشته از مردم عذرخواهی کنند. اصلاح‌طلبان باید راهکارهای روشنی برای آینده بدهند تا مردم دوباره به صحنه باز‌گردند.

- اصلاح‌طلبان باید حول شخصیتی اجماع کنند که مورد قبول مردم باشد و سابقه روشنی در خدمت به مردم داشته باشد. این در حالی است که هنوز در این زمینه اجماع نهایی صورت نگرفته و اصلاح‌طلبان هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات