سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۲۱

مختصات بسيجي بودن

همه خادمان بی‌ادعا و گمنام اين ملت در هر پست و مقامي در جرگه بسيجيان اين سرزمين‌اند، چه به عضويت سازمان بسيج در آمده باشند، چه نيامده باشند!

پس از تسخير لانه جاسوسي هرچند ضرورت دفاع از انقلاب اسلامي، رهبران انقلاب را به سمت تشکيل سازمان بسيج مستضعفين رهنمون نمود، اما واقعيت آن است که فرهنگ و روحيه بسيج ديرينه‌اي به قدمت تاريخي بشريت دارد. به واقع بسيج بيش از آنکه با سازمانش هويت يافته باشد، با فرهنگ و تفکر و سبک زندگي بسيجي تعريف مي‌شود. سازمان بسيج مامني بود که بسيجيان عصر حضرت روح الله(ره) در آن جمع آيند و خود تبعيت و بيعت و اطاعت پذيري از ولي الهي را اعلام نمايند.
به واقع عنوان بسيجي به فردي تعلق مي‌گيرد که مرام و مسلک و سبکي خاص از زندگي را برگزيده است و به شاخص‌هاي آن پايبند است. ويژگي‌هاي بسيجي بودن البته ويژگي‌هاي عجيب و غرببي نيست. بسيجي تيپ خاصي ندارد، لباس خاصي بر تن ندارد، با ادبيات متفاوتي سخن نمي‌گويد و مثل همه ما زندگي مي کند و کار مي‌کند و درس و مي‌خواند. اما داراي هويت و باورهايي ممتاز است که غمل او را تنظيم مي‌کند و جهت مي‌دهد. لذا براي شناخت بسيجي بايد بدنبال شاخص هاي بسيجي بودن بود.
شاخص اول را بايد اخلاص در عمل دانست. بسيجي جوان مومن انقلابي است که کار را براي خدا مي‌کند نه براي غير! او با خداي خويش معامله کرده و زندگي اش را وقت «عمل صالح» کرده است. نه بدنبال منفعت جناح خاصي است و نه بدنبال منفعت شخصي. او خود را وقت خدا و مردم کرده است.
بسيجي در اين ميدان اهل تشخيص اولويت‌ها است. لذا عمل صالح را عملي مي‌داند که علاوه بر آنکه با نيت خدايي انجام مي‌شود، به مهمترين عمل و ضرورت اجتماعي – انقلابي تعلق دارد.
بسيجي اهل بصيرت است و تشخيص اولويت‌ها را با بصيرت بدست آورده است. او به خوبي مي‌داند که جريان حق دشمناني دارد که با هر وسيله اي براي نابودي آن تلاش مي‌کنند. لذا هوشمند است و صحنه معارضه حق و دشمنان عدالت را تشخيص مي‌دهد و فريب اغواگري‌هاي مافيا را نمي‌خورد. او در اين ميدان به خوبي گوش به فرمان امام جبهه حق است و شجاعانه همراه او قدم بر مي‌دارد و نمي‌هراسد. در عين حال بصيرت افزا است و ديگران را نيز با خود در دفاع از حق و عدالت همراه مي‌کند.
همين اخلاص و بصيرت از بسيجي جواني شجاع ساخته است که در همه ميدان‌هاي حياتي کشور حضور دارد. هر جا که نياز است، بسيجي هست و همين است که بسيجي را به خار چشم دشمن بدل کرده است!
با اين اوصاف همه خادمان بی‌ادعا و گمنام اين ملت در هر پست و مقامي در جرگه بسيجيان اين سرزمين‌اند، چه به عضويت سازمان بسيج در آمده باشند، چه نيامده باشند! بسيجي به اميرالمومنين ع اقتدا کرده است!
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات