صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۰۳
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ایمنی گله ای اشتباه بود/ اقدامات بسیج در مهار کرونا، فوق العاده اثر بخش بوده است

باقرزاده با اشاره به اقدامات موثر بسیجی ها در کنترل بیماری کرونا گفت:حقیقتا بسیجی ها در قضیه کرونا گل کاشتند به خصوص در موج اول که همه جوره پای کار بودند و به نوعی توفیقات خود را مدیون بسیج می دانیم.
گروه سیاسی - زهرا ظهروند/ ویروس کرونا درکشورمان همچنان تلفات سنگینی را می گیرد. افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باعث شد در این زمینه انتقاداتی متوجه دولت شود. از طرف دیگر ماجرای استعفای معاون وزیر بهداشت و اتفاقاتی که در وزارت بهداشت اتفاق افتاد، همچنین آمادگی بسیج در کمک به مهار ویروس منحوص کرونا، باعث شد در این زمینه مصاحبه ای با نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صورت گیرد.
 
علی اصغر باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار سایت بصیرت در خصوص ایمنی گله ای در زمینه مدیریت بیماری کرونا گفت: ایمنی گله ای اشتباه بود، حتی انگلیس که به نوعی پیشتاز این موضوع بود، به اشتباه خود پی برد و ایمنی دسته جمعی موضوع منسوخ و مردودی بود که ضررهای جبران ناپذیری هم برجای گذاشت. ما معتقد هستیم اگر از همان ابتدا مثل کشورهای چین و کرده یک ماه قرنطینه اجرا می شد، امروز دچار این مشکلات نمی شدیم.

این نماینده مردم در مجلس  با اشاره به اعمال محدودیت های دو هفته ای حال حاضر تصریح کرد: معتقد هستیم که باید این قرنطینه به شکل کامل انجام شود، حال که به این صورت اجرا می شود نیز اگر به شکل صد در صد انجام شود می توانیم موفقیت های قابل قبولی کسب کنیم.

باقرزاده با اشاره به هفته بسیج و اقدامات بسیجی ها در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: بسیج و نیروهای جهادی  فوق العاده اثربخش و تاثیرگذار بوده اند و ما سپاسگذار زحمات بسیجی های عزیز خود هستیم. حقیقتا بسیجی ها در قضیه کرونا گل کاشتند به خصوص در موج اول که همه جوره پای کار بودند و به نوعی توفیقات خود را مدیون بسیج می دانیم. خواهش ما این است که بسیجی ها مثل همان موج اول وارد کار شوند.

وی با اشاره به «طرح محله محور» گفت: فردا قرار است طرح محله محور که با محوریت بسیح است در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شود؛ بسیجی ها در این طرح می توانند در شناسایی بیمارها و قرنطینه و کمک های مالی و معنوی کمک کنند. معتقد هستیم اگر این کار با محوریت بسیج اتفاق بیفتد، کمک بسیار خوبی در کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر نقش بسیج در کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: خواهش ما این است که بسیجی ها به صورت جدی تر وارد شوند؛ ما هم در کمیسیون بهداشت به دنبال این هستیم که این کار محله محور شود، چراکه بسیجی ها شناخت کامل و کافی از افراد محل و کسانی که مشکلات اقتصادی دارند و همچنین افراد توانمند دارند. بسیجی ها از معضلات و مشکلات و آسیب های اجتماعی محل خود نیز آگاهی کامل دارند.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین با این اوصاف بسیجی ها بهتر می توانند در شناسایی بیمارانی که تست آنها مثبت شده است، کمک و آنها را کنترل کنند که در قرنطینه بمانند، همچنین می توانند با همراهی خیرین محل و افراد دیگر، کمک های مالی و معیشتی را به دست نیازمندان محل برسانند تا بتوانند در خانه های خود بمانند و قرنطینه را رعایت کنند تا ان شالله بتوانیم در قطع زنجیره کرونا موفق شویم. 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات