حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۵۷

سپاه به وعده‌اش عمل کرد/ نام «حاج قاسم» محروم‌ترین نقطه ایران را به سوی آبادانی می‌برد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دلایل استانداری هرمزگان برای عدم جابجایی روستای زاج و داربست «به‌حق و دارای پشتوانه فنی» بود، از احداث سیل بند در روستای زاج و داربست با رعایت دقیق نکات فنی و کارشناسی خبر داد.
 همزمان با ۵ آذر روز بسیج مستضعفین، عملیات اجرایی شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (ساکنان زاج و داربست) با حضور حجت الاسلام دکتر عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همتی استاندار هرمزگان، سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، نماینده خیرین هیات امام حسین (ع) و جمعی از مسوولان لشکری، مردم زاج و داربست و جهادگران بسیجی آغاز شد.
سردار تنگسیری دو ماه پیش در جمع مردم این منطقه قول ساخت شهرک مسکونی برای مردم زاچ و داربست را داده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: جانمایی شهرک «سرباز ولایت» دقیق و علمی انجام شد
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دلایل استانداری هرمزگان برای عدم جابجایی روستای زاج و داربست «به‌حق و دارای پشتوانه فنی» بود، از احداث سیل بند در روستای زاج و داربست با رعایت دقیق نکات فنی و کارشناسی خبر داد.
 
سردار علیرضا تنگسیری در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی سردار شهید سلیمانی (زاج و داربست) با اشاره به بازدید از منطقه زاج و داربست در چند مرحله و پس از وقوع سیل، گفت: مردم ولایت مدار و قانع زاج و داربست شرایط بسیار بغرنجی داشتند و در همان روزهای اولیه برای خدمات رسانی به مردم این روستا تمام همت خود را به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه دغدغه های استاندار هرمزگان و دلایل مطرح شده در زمینه ممانعت از جایجایی روستا به دلیل قرار گرفتن این روستا در مسیر سیلاب های فصلی و خطراتی که به همراه داشت،  کاملا به‌حق و دارای پشتوانه فنی بود، افزود: پس از برگزاری جلسات متعددی که با دستور استاندار هرمزگان برگزار شد، شورای برنامه ریزی و توسعه استان پس از رفع دغدغه های فنی، جابجایی روستا را تصویب  کرد که مقرر شد سپاه سیل بندی را با رعایت دقیق نکات فنی و مورد اطمینان احداث کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، اظهار امیدواری کرد به همت خیران ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان و نیروی دریایی سپاه، طی مدت زمان کوتاهی این شهرک احداث شود.
سردار تنگسیری با تمجید از گروه‌های جهادی، مردم ومسئولان استان به منظور تلاش برای رفع محرومیت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، تصریح کرد: طی این سال ها مشکلات زیادی دامن‌گیر کشور بوده است اما طبق دستور خداوند در قرآن کریم، ما باید در مقابل همه این مشکلات و سختی هایی که دشمن بر ما تحمیل کرده استقامت کنیم و به طور قطع وعده نصرت الهی محقق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به عنوان یک نهاد انقلابی و با اشاره  به سیره عملی سردار سلیمانی در برخورد با مسائل گوناگون، گفت: رضایت خداوند در همه شئون باید ملاک عمل یکایک آحاد جامعه در هر جایگاهی قرار بگیرد و همواره منش و راه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی این بود که در انجام هر عملی تنها به دنبال کسب رضایت الهی بود.

ضرورت مشارکت مردم زاج و داربست در ساخت شهرک‌سردار شهید سلیمانی
استاندار هرمزگان با تأکید بر بکارگیری و سازماندهی همه ابزارهای موجود به منظور اتمام عملیات ساخت شهرک مسکونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای زاج و داربست، گفت: این شهرک مسکونی حداکثر طی مدت زمان شش ماه باید به بهره برداری برسد.
 
فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک سردار سلیمانی، با اشاره به گردهمایی استعدادها و ظرفیت های مهمی مانند نیروی دریایی سپاه، خیران و مجموعه امکانات دولت به‌منظور رفع مشکلات مردم در منطقه کوهستانی و صعب العبور زاج و داربست، گفت: رخداد این اتفاق مهم تنها به برکت اعتقاد و باور جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات قشر محروم و مستضعف است که توانسته خیل عظیمی از ظرفیت ها را در زاج و داربست برای رفع مشکل مردم این منطقه  دور هم جمع کند.

همتی ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج مستضعفین، افزود: همه ملت ما بسیجی هستند و همین عامل انقلاب را در میان تحریم های شدید دشمن، دوران پرافتخار دفاع مقدس و علی‌رغم توطئه های مختلف نظام استکباری، سرافراز، سربلند و مقتدر به مقطع کنونی رسانده است.

استاندار هرمزگان الطاف ویژه خداوند را در رأس همه عوامل موفقیت جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اگر لطف خداوند متعال نبود، عبور از این مسیر سخت هرگز محقق نمی شد و عنایتی که خدواند به این انقلاب دارد، ادامه این مسیر را برای نظام اسلامی هموار کرده است.
وی با اشاره به مشکلات جایجایی روستای زاج و داربست و عوامل فنی تأخیر در جابجایی این روستا، خاطرنشان کرد: جابجایی یک روستا چندان ساده نیست و باید همه موارد فنی و مسائل پیرامون آن از جمله زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، امنیتی و ... در این خصوص لحاظ شود.

تجلیل استاندار هرمزگان از نقش ویژه نیروی دریایی در امداد رسانی به مردم در سیل 98
همتی ضمن تقدیر از نیروی دریایی سپاه، ارتش و هلال احمر به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان در اواخر سال گذشته، گفت: طی سیل سال گذشته، خانه های مردم روستای زاج و داربست آسیبی ندید اما جاده دسترسی به این روستا مسدود شد که قرار بود ابتدا مسیر دسترسی به این روستا بازگشایی شود اما پس از برگزاری جلسات متعدد و قول مساعد نیروی دریایی سپاه به منظور احداث دایک (سیل بند) در مسیر این روستا که طبق نظرات  فنی و کارشناسی خطراتی را در آینده برای این روستا به همراه داشت، شورای برنامه ریزی استان جایجایی این روستا را به مکان فعلی تصویب کرد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه جایجایی این روستا نیازمند 330میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم آوری زیرساخت های جدید برای ساکنان این روستا بود، گفت: تثبیت جمعیت در روستا برای ما بسیار حائز اهمیت است و بسیار خرسندم که با در کنار هم قرار گرفتن همه استعدادهای استان، عملیات اجرایی شهرک سردار حاج قاسم سلیمانی در چنین روزی و همزمان با روز بسیج مستضعفین آغاز شد.

شهرک سرباز ولایت در 6 ماه ساخته می‌شود
همتی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان باید تلاش کند حداکثر طی مدت شش ماه و با سازماندهی همه عوامل از جمله بهره گیری از مشارکت مردم روستای زاج و داربست، ساخت این شهرک را به اتمام برساند.
استاندار هرمزگان، تصریح کرد: با وحدت  وهمدلی موجود دراستان، ساخت این شهرک مسکونی باید به عنوان الگوی یک کار جهادی هر چه زودتر به اتمام برسد و این پیام به مردم عزیز ایران مخابره شود که انقلاب اسلامی در هر شرایطی به دنبال رفع مشکلات آنان است.
وی در پایان با اشاره به شکل‌گیری یک جریان معنوی و پرشور با فرمان رهبری معظم انقلاب به‌منظور کمک به سیل زدگان در هرمزگان، گفت: مشارکت مردم  وهمه اجزای نظام به خصوص در سیل سال گذشته، نمود عینی وحدت و همدلی بود که با توجه به وسعت خرابی های سیل،  عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان استان را سرعت بخشید.

شور و شوق وصف ناشدنی مردم از حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه
آنچه در حاشیه این مراسم امروز بیش از هر موضوع دیگری جلوه‌گر بود، شادمانی مردم منطقه از حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه، امام جمعه و استاندار در این منطقه بود. حضوری که از ساعت‌ها پیش از ورود مسؤولان با بالگرد قابل مشاهده بود تا آن که مردم پس از کلنگ زنی نیز با تقدیر از فرمانده نیروی دریایی سپاه و دیگر مسؤولان، همگی را راهی کردند. 
گروه‌های جهادی اما ماندند تا با برنامه‌ریزی و حمایت سپاه، کار ساخت شهرک سرباز ولایت را به یاد حاج قاسم سلیمانی آغاز کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات