حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۷۰

از سربازان گمنام تا ژنرال‌های ملی

برای اینکه این مقاومت نتیجه بخش و اثرگذار باشد، شاه‌ کلیدی وجود دارد که به‌عنوان کیمیا می‌تواند مس وجود سربازان گمنام هر کشوری را به ژنرال‌های ملی آن کشور تبدیل نماید؛ کیمیایی با نام «مدیریت جهادی».
دفاع مقدس به‌عنوان یک مکتب و الگوی بسیار غنی از تجربه‌های گوناگون می‌تواند برای مردم و مسئولان بسیار حائز اهمیت باشد. در زمانی که جمهوری اسلامی ایران در نبرد با ابرقدرت‌ها و قدرت‌های نظامی جهان در حال دفاع از سرزمین‌های خود بود و به زعم بسیاری از استراتژیست‌های نظامی دنیا در یک جنگ نابرابر (جنگ جهانی سوم) علیه خود توانست با پیروزی کامل به نتیجه برسد، یک قدرت سومی را در کنار قدرت غرب و شرق به‌وجود آورد که از آن با نام «قدرت مقاومت» یاد می‌شود.
برای اینکه این مقاومت نتیجه بخش و اثرگذار باشد، شاه‌ کلیدی وجود دارد که به‌عنوان کیمیا می‌تواند مس وجود سربازان گمنام هر کشوری را به ژنرال‌های ملی آن کشور تبدیل نماید؛ کیمیایی با نام «مدیریت جهادی».
بله؛ این مدیریت جهادی در دفاع مقدس بود که توانست سربازان گمنامی که در اقصی نقاط شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف کشور که در حال گذران زندگی بودند را به میدان و عرصه‌ای برای جهاد و مقاومت بکشاند و با روحیه شهادت‌طلبی، آنان را به ژنرال‌های ملی و سرداران بزرگ اسلام مبدل نماید.
فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس نمونه بارز مدیریت جهادی در یک عرصه همه‌جانبه عظیم می‌باشد، به‌طوریکه بتوان با کمترین امکانات موجود و تحت شدیدترین تحریم‌های نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای جهان پیروزمندانه و سربلند از این میدان خارج شد. فرماندهی شهدایی که هر کدام ستون‌هایی مستحکم و استوار برای انقلاب اسلامی بودند، میسر نمی‌شد مگر با اتکال به خداوند متعال، داشتن روحیه شهادت‌طلبی و همچنین یک مدیریت جهادی حاکم بر فضای موجود.
مدیریت جهادی در دفاع مقدس باعث شد تا باکری از آذربایجان، همت از اصفهان، دقایقی از خوزستان، زین‌الدین از قم، سلیمانی از کرمان، قالیباف از مشهد و دیگر شهدا و جانبازان عزیز دفاع مقدس که به مثابه گلوله‌های برفی از هر طرف شروع به حرکت کردند و به هم پیوستند تا بهمنی عظیم و ویران‌کننده را تشکیل داده و بر سر رژیم بعث و استکبار جهانی فروریزند و پایه‌های سازه‌ جهان‌خواران عالَم را برکَنند.
حال این تجربه گران‌بها و گنج عظیم الهی دفاع مقدس در اختیار نسل جدید و مسئولین کشورمان قرار گرفته است. هرجا که از این کیمیاگری (مدیریت جهادی) استفاده شد، توسعه و پیشرفت کشور به صورت شگفت‌آوری شکوفا شد و هر جا که از این ظرفیت غفلت شد، ضررهای آن متوجه کشور قرار گرفت.
 در نهایت از خداوند متعال می‌خواهیم که تمامی شهدای عزیزمان، امام شهدا، رزمندگان اسلام به ویژه روح بلند حاج قاسم سلیمانی را با ارواح مطهر شهدای کربلا محشور گرداند و این شهدای عزیز نیز ما را در روز جزا شفیع خود قرار دهند.
الهی آمین...
« وَ مَن یَتَّقِ الله، یَجعَل لَهُ مَخرِجَا»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات