صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۶۳
سردار سنایی راد مطرح کرد:

پاسخ ایران به ماجراجویی آمریکا، پشیمان کننده خواهد بود/ نخبگان آمریکا ترامپ را کنار زده اند

این خبر معطوف به جلسه مشورتی ترامپ در کاخ سفید برای حمله به ایران می باشد که عمدتا در فضای رسانه ای مطرح شده است.
وحید قاسمی- خبرنگار/ سردارسنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار بین الملل پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در مورد اظهارات مُضحک و خنده دار و تهدیدات ترامپ مبنی بر حمله نظامی از سوی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، گفت: این روزها اخباری در فضای رسانه ای دنبال می شود مبنی بر آمریکایی‌ها در کمتر از 30 روز آینده یعنی ایام منتهی به پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ قصد حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران دارد.
این خبر معطوف به جلسه مشورتی ترامپ در کاخ سفید برای حمله به ایران می باشد که عمدتا در فضای رسانه ای مطرح شده است.

سردارسنایی راد افزود: اخیرا ارتش ایالات متحده خبر اعزام دو فروند هواپیمای بمب افکن B52 در منطقه خاورمیانه به مثابه ابزاری برای «بازدارندگی در برابر تهاجم و اطمینان دهی مجدد به شرکاء و متحدان ایالات متحده» و پشتوانه ای برای القاء این ذهنیت که طرح حمله  بر علیه جمهوری اسلامی ایران یا مورد دیگری از حمله در دستور کار ترامپ و باند همراه او قرار گرفته است.

سردارسنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: واقعیت این است که ترامپ در چنین شرایطی برای انحراف افکار عمومی از شکست تاریخی در رقابت ریاست جمهوری و همچنین نافرجام ماندن سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک ماجراجویی جدید است.
 
در شرایط فعلی، آمریکا همراه متحدان خود مثل رژیم صهیونیستی برخی کشورهای دیگر مرتجع عربی احساس ناکامی می کنند شاید به چنین ماجراجویی نیاز داشته باشند. کما اینکه برخی از خبرها حاکی از برگزاری نشست های مشترک مقامات آمریکایی با رژیم غاصب است. از این رو صهیونیست ها مُسر هستند اخباری مبنی بر حمله به یگان هایی از ایران در سوریه دنبال کنند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: ترامپ امروز این تجربه را دارد که اگر دست به اقدام احمقانه ای بزند با واکنش قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. همان گونه که در مقابل اقدام تروریستی آمریکا در شهادت شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی به پایگاه عین الاسد حمله موشکی داشت.
 
اگر آمریکایی ها در پاسخ موشکی ایران به پایگاه عین الاسد واکنشی نشان می دادند مسلما این روند می توانست وارد مراحل خطرناک تری شود.
وی در ادامه افزود: اگر امروز ترامپ دست به اقدام احمقانه ای بزند شاید شرایط شروع ماجراجویی ازآن او باشد اما اتمام ماجرا با او نخواهد بود. بنابراین  اقدام آمریکایی ها به جنگی گسترده و پرشدت منتهی خواهد شد که از تحمل متحدان اروپایی و منطقه ای آمریکا فراتر خواهد بود.  
 
 سردار سنایی راد در ادامه گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها در چنین شرایطی دنبال تکرار سناریوی مشابه آنچه در دوره حضور جان بولتون در کاخ سفید رقم زدند و آن هم اعزام ناو هواپیمابر به منطقه خاورمیانه، اعزام چند اسکادران بمب افکن و هواپیمای جنگنده به منطقه و تشدید ضرب آهنگ در مسائل منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران بود.
 
در آن زمان تصور می شد که طرح یک حمله در دستور کار قرار گرفته است. اما چنین اتفاقی نیفتاد و بعدا ترامپ جان بولتون مشاور سابق امنیت اش، در زُمره احمق ترین هایی نامید که خواهان جنگ افروزی و تشویق ترامپ به جنگ علیه جمهوری اسلامی بود. ترامپ در توییتری گفته بود؛ رئیس جمهور بوش نیز او را اخراج کرد. جان بولتن بی کفایت است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط جدید، ترامپ و متحدان منطقه ای او از شکست در انتخابات ریاست جمهوری رنج می برند. شاید یکی از دلایل این شکست نوع سیاست های ترامپ در عرصه سیاست خارجی از جمله نوع مواجهه با جمهوری اسلامی ایران بوده که امروز به طنز تاریخی تبدیل شده است. در سال 2018 همراهان او گفته بودند جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید اما امروز ترامپ و همراهان او هستند که بایستی از عرصه قدرت کناره گیری کنند و جمهوری اسلامی ایران با استوار ایستاده است و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند. 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه، اظهار داشت: ترامپ اخیرا ادعا کرده بود از وقتی من [آمریکا را] از برجام خارج کردم، اقتصاد آنها دچار آشوب شده است، کاری که آنها باید بکنند این است که با من تماس بگیرند و برای یک توافق منصفانه منتظر تماس تلفنی ایرانی ها هستم. حتی در این زمینه شماره تلفنی را اعلام کرده بود.  وقتی ترامپ به نتیجه مطلوب خود نرسید یا حتی مجبور به کناره گیری از قدرت شود شاید بخواهد پتانسیلی برای آینده سیاسی خودش با اقداماتی از این جنس فراهم کند تا در حافظه تاریخی متحدان و همچنین همراهان او در داخل آمریکا باقی بماند.

سردارسنایی راد، در رابطه با دلایل باخت ترامپ در انتخابات اظهار داشت: قطعا مجموعه ای از عُقلا و نخبگان در آمریکا زمینه را مدیریت کردند تا ترامپ در زُمره معدود روسای جمهور آمریکا باشد که یک دوره ای قدرت را کنار بگذارد.
 
امروز منافع آمریکا از نگاه بخش نخبگانی ایجاب می کند تا ترامپ کنار زده شود. مهم ترین عاملی که می تواند مانع  دست زدن ترامپ به اقدامی ماجراجویانه و احمقانه علیه جمهوری اسلامی ایران شود، توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی می باشد. شاید بخشی از این اقدام واکنش روانی به ترس از انتقام جمهوری اسلامی ایران از خون شهید سلیمانی به حساب آید. ترامپ در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید به شدت نگران چگونگی این انتقام در آینده بوده است.   
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات