صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۳۶

قدرشناسی از ایثارگری و خدمت فداکارانه

نگاهی به تحرکات و تلاش‌های برخی بازیگران سیاسی و رسانه‌ای در روزهای گذشته و همان زمان که اولویت اصلی، باید به نجات مصدومان احتمالی و تمرکز بر جمع‌ کردن و خاتمه دادن به حادثه اختصاص می‌یافت، نشان می‌دهد که فرصت‌طلبی و کاسبی سیاسی از این حادثة غمبار و موج‌سواری بر احساسات پدید آمده از آن را دنبال می‌کردند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/رسول سنائی‌راد
با تشییع پیکر پاک شهیدان آتش‌نشان حادثة ساختمان پلاسکو بر دوش مردم خداجو و قدرشناس، جامعة ایران اسلامی به بوی خوش ایثار، فداکاری، جهاد و جوانمردی عطرآگین و یاد و خاطره زیبا و دلنواز فداکاری‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس زنده شد.
اگرچه حادثة غم‌انگیز ساختمان پلاسکو ابعاد تلخ و اسفباری داشت که برای مردم و به ویژه مسئولان عبرت‌آموز است؛ اما نمی‌توان از صحنه‌های زیبای ایثار و تلاش جهادی مجموعه‌هایی چون آتش‌نشانی، هلال‌ احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، واحدهای فنی و مهندسی سایر نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌ها و افراد حاضر در عرصة تلاش سنگین و همت مردانه برای نجات جان آتش‌نشانان و مفقودان و سپس کشف پیکرهای زیرآوار در این ده‌ شبانه‌روز، چشم پوشید؛ دستگاه‌ها و افرادی که زحمات هر یک از آنها جای تقدیر و تکریم فراوان دارد. 
هرچند زحمات جهادی نیروهای آتش‌نشان چه در مرحلة اطفای حریق و نجات جان و مال مردم و چه در مرحلة آواربرداری برای یافتن نشان از همکاران شهید و مردم مفقود شده، نسبت به دیگران برجسته‌تر بوده است. اما نگاهی به تحرکات و تلاش‌های برخی بازیگران سیاسی و رسانه‌ای در روزهای گذشته و همان زمان که اولویت اصلی، باید به نجات مصدومان احتمالی و تمرکز بر جمع‌ کردن و خاتمه دادن به حادثه اختصاص می‌یافت، نشان می‌دهد که فرصت‌طلبی و کاسبی سیاسی از این حادثة غمبار و موج‌سواری بر احساسات پدید آمده از آن را دنبال می‌کردند. 
بدیهی است که در روزهای آینده چنین تحرکاتی در پیوند با رقابت‌های سیاسی و انتخابات پیش‌رو در سطحی وسیع‌تر و با ابعادی فنی‌تر و با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی و جنگ روانی در دستور کار محافل و بازیگران سیاسی قرار بگیرد. اگرچه واکاوی این حادثه و شناسایی عوامل حادثه‌ساز و مقصر نه تنها لازم، بلکه برای به کارگیری درس‌ها و عبرت‌ها و جلوگیری از حوادث مشابه، یک ضرورت قطعی و واجب محسوب می‌شود؛ اما رعایت انصاف و عدالت از یک‌سو و رعایت مصالح کشور و منافع مردم در نحوة اطلاع‌رسانی و پیگیری‌ها از سوی دیگر از جمله الزامات و شروطی است که می‌تواند به حفظ انگیزه‌های خدمتگزاری و پیامدهای مثبت برآمده از این حادثة غمبار همچون همدلی و همراهی کمک کند و روحیه ایثار و ایثارگری را همچون دفاع مقدس، در همه عرصه‌ها گسترش دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات