صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۲۰
وزیر نفت عراق:

به توافق اوپک پلاس پایبندیم

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به توافقات کاهش تولید اوپک پلاس برای کمک به مهار نوسان قیمتهای نفت پایبند است زیرا این تولیدکننده به دنبال قیمتهای بالاتر برای صادرات نفتش است.

 احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند اما درباره روند فعلی قیمتها محتاط ماند.

عراق در طول سال ۲۰۲۰ موفق نشد به سهمیه کاهش تولید خود عمل کند اما قول داده است کاهش تولید جبرانی را برای مازاد تولیدی که داشته است، اجرا کند.

طبق آمار مقدماتی که اول دسامبر از سوی وزارت نفت عراق منتشر شد، صادرات نفت خام دولت فدرال عراق بدون در نظر گرفتن منطقه کردستان در نوامبر شش درصد کاهش ماهانه داشت و به ۲.۷۰۹ میلیون بشکه در روز رسید و احتمالا پایبندی به سهمیه اوپک پلاس را بهبود بخشید.

سهمیه تولید نفت عراق ۳.۸۰۴ میلیون بشکه در روز تعیین شده و این کشور موافقت کرده است کاهش تولید جبرانی ۳۰۲ هزار بشکه در روز در سپتامبر و ۱۶۵ هزار بشکه در روز را در ماههای اکتبر تا دسامبر را برای جبران مازاد تولیدش در فاصله ماه مه تا اوت انجام دهد.

عراق قصد دارد علاوه بر گریدهای نفتی بصره لایت و بصره هِوی، در سال آینده گرید نفتی جدیدی به نام بصره مدیوم را به بازار عرضه کند. سازمان بازاریابی نفت دولتی عراق (سومو) در اوایل نوامبر به مشتریانش اطلاع داد که گرید نفتی جدیدی را عرضه می کند که بین گریدهای نفتی سبک و سنگین بصره لایت و بصره هِوی است.

این کشور همچنان با استقبال خریداران از پیشنهاد این کشور برای قرارداد عرضه نفت به صورت پیش پرداخت محدود روبرو شده است. سومو از بیش از یک خریدار برای چنین پیشنهادی جواب گرفته است. سومو پیشنهاد کرده است ماهانه چهار میلیون بشکه نفت به مدت پنج سال فروخته شود و پول نخستین سال عرضه نفت از پیش پرداخت شود.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیر نفت عراق اعلام کرد این کشور برنامه بودجه نفت سال ۲۰۲۱ را بر مبنای قیمت هر بشکه ۴۲ دلار قرار می دهد. انتظار می رود لایحه بودجه ماه جاری در پارلمان عراق بررسی شود. این کشور به دلیل تغییر دولت برای سال ۲۰۲۰ بودجه نداشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات