صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۶۵

هکرها به واحد سایبری رژیم صهیونیستی رحم نکردند

با پافشاری رژیم صهیونیستی بر عدم پرداخت مبلغ مورد درخواست هکرها ، مجموعه هکری black shadow اعلام کرد تمام اوراق هویت و مشخصات مشتریان شرکت بیمه شیربیت را به بالاترین قیمت به حراج می‌گذارد.

 روزنامه اقتصادی کالکاسیت هم در گزارشی خبر داد بعد از شکست تلاش متخصصین در بازگرداندن اطلاعات و اعلام مجموعه هکرها به آغاز فروش اسناد و اطلاعات تخلیه شده از سرورهای شرکت شیربیت ، واحد  اطلاعات سایبری سرویس امنیت اسرائیل کار بازجویی از کارمندان آن را آغاز کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان واحد ۴۳۳ پلیس اسرائیل با فراخوانی کارمندان شرکت شیربیت،کار بازجویی از آنها را برای مشخص کردن نحوه دسترسی هکرها به سرورها و تخلیه این اطلاعات بدون آن که کسی متوجه این رخنه شود ،آغاز کرده اند.

در این حال این گروه از هکرها اعلام کردند آمادگی فروش اطلاعات به دست آمده را به هر خریداری داشته و راه های ارتباطی خود را هم در کانال تلگرامی خود منتشر کردند.

این گروه در این  کانال نمونه هایی از اسناد هویتی و نیز خصوصی مشتریان شیربیت  از جمله رونوشتی از اوراق هویتی ، تصویر کارت های اعتباری ، اسناد پزشکی و اسناد مربوط به خودروهای آنها را منتشر کرد.

به نوشته این رسانه ها، با وجود آن که سرویس امنیت عمومی اسرائیل(شاباک) با تمام توان برای یافتن سرنخی از هویت هکرها وارد عمل شده اما تا کنون اطلاعات چندانی به دست نیاورده است.

چند پایگاه اطلاع رسانی هم جسته و گریخته خبر دادند ، نگرانی بزرگ  مسئولین امنیتی آن است که این باج گیری دامنه دار بوده و بعد از پایان پرونده شیربیت هکرها از تخلیه داده های چند مرکز و شرکت دیگر هم سخن بگویند زیرا نشانه هایی از این مسئله هم مشاهده شده اما مسئولین حاضر به افشای آن نیستند.

در این بین یک پایگاه نزدیک به سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هم با انتقاد شدید از به وجود آمدن این مشکل تاکید کرد جمع آوری و نگهداری نسخه ای از اوراق هویتی و بانکی مشتریان یک اشتباه بزرگ بوده است.‎

برخی از فعالان فضای مجازی هم  این واقعه را شکست بزرگ اطلاعاتی و سایبری اسرائیل توصیف کرده و نوشتند آن چه که قرار است در فضای مجازی به حراج گذارده شود اطلاعات شخصی و هویتی پرسنل نیروهای مسلح و نیز غیر نظامیان اسرائیل است ، حال اگر بدانیم اکثر قریب به اتفاق جامعه اسرائیل یا پرسنل ارتش بوده یا به هر شکل سای چند ماه به عنوان نیروی احتیاط مجبور به خدمت در آن خواهند بود ، عمق این ضربه بیشتر مشخص می شود.

گفتنی است گرچه صهیونیستها تلاش می کنند با بی اعتنایی به خواست هکرها، اطلاعات موجود را بی اهمیت جلوه دهند اما حتی در صورت صحت بخشی از ادعاهای اعلام شده در فضای مجازی ، ضربه جبران ناپذیری به ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی وارد می شود.‎

 در  آخرین نظرسنجی مشخص شد که  جامعه صهیونیستی اعتمادی به بی طرفی دستگاه قضایی رژیم اشغالگر در  پرونده نتانیاهو ندارد ‎. فقط ۴۳ درصد اعتقاد دارند نتانیاهو واقعا عادلانه محاکمه می شود.‎

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات