صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۷۷۶۶

رخنه گروه هکری به اطلاعات سرورهای دیمونا

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، چند روز پیش گروه هکری انانیموس (Anonymous) اقدام به رخنه به سرورهای اصلی نیروگاه دیمونه کرده است.
به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان واللا نیوز در گزارشی در این رابطه به نقل از این گروه هکری اعلام کرد که آنها موفق به هک کردن سرورهای مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نقب یا همان نیروگاه دیمونا کرده است و موفق شدند 7 گیگابایت اطلاعات از پایگاه داده‌های این سرورها را هم منتشر کنند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، اطلاعات مذکور در صفحه گروه هکری در توییتر (ایکس) منتشر شده است و در آن تاکید گردیده است: کار آغاز شده است، اما نه می‌بخشیم و نه فراموشی می‌کنیم. امکان رخنه مجدد و ضربات سخت تر هم وجود دارد.

در ادامه هم آمده است: ما همانطور که از قبل وعده داده بودیم، این کار را کردیم اما مثل نتانیاهو و ارتش تروریستش تشنه خون نیستیم، ما این عملیات را به نحوی انجام دادیم که به هیچ غیرنظامی آسیبی نرسد.

گروه هکری Anonymous همچنین تاکید کرد که اقدام به تخریب پایگاه داده‌های موجود در شماری از سرور مربوط به برنامه هسته‌ای اسرائیل هم کرده‌اند.

نیروگاه دیمونا در صحرای نقب قرار داشته و به عنوان یکی از حیاتی‌‌ترین تاسیسات رژیم صهیونیستی باید از شرایط امنیتی بسیار حساس و بالایی در تمامی سطوح بر خوردار باشد.

روز 10 مارس گروه هکری Anonymous رژیم صهیونیستی را تهدید کرده بود به تاسیسات دیمونا حمله سایبری انجام می‌ دهد و به رژیم صهیونیستی هشدار داده بو:وقت زیادی برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه نخواهید داشت در غیر این صورت خشم ما همه شما را بیرون خواهد انداخت.

روزنامه هاآرتص هم در گزارشی در این رابطه انجام این حمله سایبری را تایید کرد و آن را حمله سایبری بزرگ توصیف کرد که در جریان آن برخی از اطلاعات اکنون در شبکه اینترنت منتشر و برخی دیگر نیز به طور کامل از سرورها حذف شده‌اند.

برخی از رسانه‌های عبری زبان هم با سئوالی کردن تیتر خبر مربوط به حمله سایبری به دیمونا خبر دادند، اطلاعات قابل توجهی از طرح ها، پیام های پست الکترونیک، فاکتورها و درخواست ها برای انجام پژوهش‌های هسته‌ای توسط گروه هکری مذکور در اینترنت منتشر شده است.

این در حالی است که گروه هکری  Anonymous تاکید کرده است که 4290  فایل PDF  از جمله فاکتورهای برخی از خریدهای ارسال شده از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) به همراه 352 جدول اکسل و 1359 فایل ورد و 236 فایل پاور پوینت و بسیاری از اسناد دیگر را در اختیار دارند.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند کارشناسان هنوز درباره میزان حساسیت اطلاعات لو رفته از نیروگاه دیمونا به جمع بندی کامل نرسیده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات