صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۶۹

جیمز جفری: دولت ترامپ نتوانست ۳ هدف را در سوریه محقق کند

فرستاده ویژه سابق آمریکا دلایل حضور نظامی کشورش در سوریه را فاش کرد، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تنها توانست استراتژی توقف پیشروی داعش و محرومیت بشار اسد از کنترل بر مناطق یا به تعبیری "رکود نظامی" را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جمز جفری، این دیپلمات سابق آمریکا در امور سوریه اظهار کرد،  نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در سوریه تنها با داعش نمی‌جنگند بلکه باعث شدند بشار اسد تسلط بر مناطق نداشته باشد. نیروهای ترکیه نیز همان کار را در شمال سوریه می‌کنند و نیروهای هوایی اسرائیل بر آسمان مسلط هستند.

او ادامه داد، ترامپ سیاست قوی در کل منطقه رهبری کرد. به خاورمیانه بین دوستان و شرکای آمریکایی در آنکارا، قاهره، قدس، ریاض، ابوظبی، دوحه، کویت، عمان نگاه کنید به من بگویید چه کسی از رفتن دولت دونالد ترامپ ناراحت است؟ 

جفری تاکید کرد، به رغم این‌که ترامپ اکثریت آرا را به دست نیاورد اما احترام هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه را به دست آورد.

او اظهار کرد: دولت ترامپ قادر به تحقق سه هدف خود نشد خروج کامل نیروهای وابسته به ایران در سوریه، شکست کامل داعش و دستیابی به حل سیاسی در سوریه.

جفری خاطرنشان کرد: آمریکا توانست بحران نظامی در سوریه ایجاد کند.

او از سیاست دولت ترامپ در تحریم اسد دفاع کرد و گفت: این سیاست ادامه موضع باراک اوباما بود که در را برای باقی ماندن بشار اسد در قدرت باز گذاشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات