صفحه نخست >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۱۰۳

ماجرا تازه شروع شده است!

پایگاه بصیرت / گروه گزارش / علی بیگدلی

کانال تلگرامی «آمدنیوز» که توسط روح‌الله زم اداره می‌شد، در چند سال کوتاه به پرمخاطب‌ترین کانال خبری فارسی تبدیل شده بود. مرجع خبری که برای بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور و ضد انقلاب مایه امید بود. روح الله زم با انتشار اخبار جعل و تحریک آمیز در کانال کذایی خود، در جهت ایجاد اغتشاش و آشوب در داخل کشور اقدامات زیادی انجام داد.. نقطه اوج فعالیت روح‌الله زم، سال‌های ۹۵ و ۹۶ بود. چرا که در این دوران، تلگرام شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان شده بود و کانال‌های تلگرامی مرجع شماره یک خبررسانی درباره وضعیت داخلی ایران و جهان شده بود.

روح الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز سحرگاه شنبه ۲۲ آذر مصادف با ۱۲ دسامبر 2020 به دلیل فساد فی الارض و جاسوسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به دار مجازات آویخته شد. 

شخصیت ها و جریان های سیاسی ضد انقلاب، با تمامی امکانات و تجهیزات رسانه ای خود در سراسر دنیا در جهت تحریف اتفاقات در داخل کشور پیرامون اعدام روح الله زم بسیج شدند. و ساعتها با برگزاری برنامه و مصاحبه در شبکه های مختلف تلویزیونی و ماهواره ای، ضمن حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روح الله زم را تا سر حد شهادت بالا بردند.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام روح‌الله زم، آن را "ضربه‌ای مهلک" به آزادی بیان ارزیابی می کند و شتابزدگی در اعدام را جلوگیری از شکل‌گیری یک کارزار بین‌المللی برای نجات جان وی اعلام میکند. این سازمان از مجامع جهانی می خواهد که نباید نظاره گر سکوت باشند و فورا برای تحت فشار قرار دادن مقام‌ها برای توقف استفاده فزاینده از مجازات اعدام به عنوان سلاح سرکوب اقدام کنند.

اتحادیه اروپا نیز روز شنبه ۲۲ آذر با انتشار بیانیه‌ ایی اعدام روح‌الله زم را «شدیدا» محکوم و روند دادگاه زم را «غیرعادلانه» دانست و از رژیم ایران می خواهد تا «اعترافات تلویزیونی» برای «اثبات جرم» را متوقف کند.  در این بیانیه تأکید می کنند: «مجازات اعدام، اقدامی بی‌رحمانه و غیرانسانی» است و ایران باید از هر گونه اعدام در آینده خودداری کند و یک سیاست منسجم را درباره لغو مجازات اعدام دنبال کند.

کشورهایی که اقدامات ضد بشری شان زبانزد تمامی مردم دنیاست با اعدام روح الله زم، شیپور حمایت از بشریت سر می دهند. و چنان وانمود می کنند که انگار نظام جمهوری اسلامی، خدوم ترین فرد کره خاکی را مظلومانه کشته است!  وزارت‌خارجه آمریکا در حالی اعدام زم را غیرعادلانه و دلخراش می داند که سالانه صدها نفر در خیابان های آمریکا بخاطر ظلم و بی عدالتی توسط پلیس وحشی آمریکا کشته می شوند. وزارت‌خارجه فرانسه نیز همانند آمریکا ضمن وحشیانه و غیرقابل قبول خواندن مجازات روح الله زم، آن را  برخلاف تعهدات بین‌المللی رژیم ایران قلمداد می کند. دولتی که قریب به دو سال است بخاطر تبعیض و فقر و بی عدالتی، مردم فرانسه را در خیابان ها سرگردان کرده است.

وزارت خارجه کانادا، ضمن محکوم کردن مجازات روح الله زم، ایران را ناقض حقوق بشر می داند و می نویسد: «ما همیشه در برابر کسانی که به دنبال تضعیف شغل و امنیت روزنامه‌نگاران هستند خواهیم ایستاد. ما همچنان متعهد به دفاع از آزادی رسانه‌ها هستیم و ایران را مسئول نقض حقوق بشر می‌دانیم.»

وزارت خارجه اسرائیل کودک کش و تبهکار نیز، ضمن قاتل و تبهکار خواندن جمهوری اسلامی، نظام را به حفظ دیکتاتوری مذهبی و خفه کردن صدای اعتراض علیه استبداد متهم کرد.

وزارت‌خارجه آلمان، سوئد و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه ا‌یی، مقام‌های رژیم ایران را مورد انتقاد قرار می دهند و گزارشگران بدون مرز که دفتر آن در پاریس است، در حساب توییتری خود با «ناعادلانه» خواندن حکم اعدام زم، نسبت به اجرای آن ابراز «تاسف و تاثر» کرد.

علاوه بر شخصیت های حقوقی برخی افراد حقیقی نیز لب به سخن گشوده و همانند سال های گذشته، نظام را از وارد کردن اتهامات بی اساس مبرا ندانستند.

مریم رجوی طی توئیتی اعدام روح الله زم را محکوم می کند و حسین اخوان توحیدی یکی از مخالفین نظام، ترور "روح اله زم" را  انتقام گیری بابت ترور شهید فخری زاده قلمداد می کند و علی جوانمردی مدیر رسانه‌ی آواتودی نیز  اعدام زم را همانند رژیم های قرون وسطایی و وحشی می داند.

دبیر سیاسی روزنامه بریتانیایی «گاردین» در واکنش به اعدام زم، با انتشار یادداشتی از ریاست نشست گشایش روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و ایران در تهران انصراف می دهد.  و وزرای خارجه هلند و دانمارک هم، ایران را به رعایت تعهدات بین‌المللی حقوق‌بشر از جمله آزادی بیان و آزادی مطبوعات فرامی‌خواند.

سردبیر گاردین پتریک وینتور، سردبیر دیپلماتیک روزنامه گاردین نیز در اعتراض به اعدام روح الله زم، از اجرای میزگرد اقتصادی سفرای اروپا در ایران انصراف داد.

در بین شخصیت های ضد انقلاب اگر ربع پهلوی نسبت به مجازات روح الله زم عکس العملی نشان نمی داد جای تعجب بود. چرا که او به قول روح الله زم همچنان از لوازم خانگی خود بعنوان ارتش ایران هر روز سان می بیند تا بلکه امیدش برای بازگشت به ایران افزایش یابد. لذا قطعا با چنین اتفاقی، لب به سخن می گشاید. او نیز همانند سایر دشمنان نظام مقدس با ادبیات بزرگتر از دهان خود، خواب چرخش فرزندان انقلاب را می بیند و می نویسد: وحشت بزرگ نظام‌های توتالیتر در اواخر عمر، چرخش فرزندان نزدیکان‌شان علیه نظام و افشای اسرارشان است. قتل روح‌الله زم برای ارعاب روح‌الله‌های دیگری است که در راه این چرخشند. اما فرزندان بیدار ایران‌زمین اجازه نخواهند داد که این تلاش‌های مذبوحانه نقض حقوق بین‌الملل با آدم‌ربایی در یک کشور ثالث و نقض حقوق انسانی در بیدادگاه جمهوری اسلامی به عمر نظامی که آفتابش لب بام است، بیفزاید.

‏برخی جریان های ضد انقلاب، حکم اعدام زم را با نوع فعالیت‌های او نا متناسب خواندند و اتهاماتی را در خصوص شتابزدگی اعدام، متوجه نظام اسلامی کردند: عده ای علت شتاب در اعدام را، برای پیشگیری از شکل گرفتن کمپینی مجازی در اعتراض به اجرای حکم دانستند. و عده ای دیگر، به منظور جلوگیری از لابی‌های پشت پردۀ احتمالی به قصد تقلیل مجازات و یا نوعی اخطار به کسانی که فعالیت‌هایی مشابه او انجام می‌دهند. عده‌ای نیز شتاب در اعدام زم را به بیم از افشای نام‌ها نسبت دادند.

اعتراضات همه شخصیت های حقیقی و حقوق یاد شده نکته ای است که 42 سال است بوده است اما تاسف آنجاست که عده ای نان و نمک این نظام را می خورند و زیر پرچم عدالت این نظام خوشگذرانی می کنند اما در اتفاقات اینچنینی، آب در آسیاب دشمن می ریزند و باعث خوشحالی ضد انقلاب شده و پازل دشمن را تکمیل می کنند. مصطفی تاجزاده یکی از همین افراد است که توئیتش بیگانگان را خوشحال ساخته است. او خطاب به رئیس محترم قوه قضائیه می نویسد: آقای رئیسی! گزارش متاثرکننده پدر روح‌الله زم را که امروز اعدام شد، خواندید؟ هر انسان آزاده‌ای از این‌همه پنهانکاری و فریب و دروغ در جریان بازجویی و بازپرسی و محاکمه یک متهم، حتی بعد از حکم اعدام وی خجالت می‌کشد، شما چطور؟

روح الله زم به دار مجازات آویخته شد و این سزای کسی است که با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همصدا می شود و به آب و خاک و ناموس این مملکت خیانت می کند. دیگرا خائنان به وطن نیز منتظر باشند چرا که این؛ تازه اول ماجراست.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات