صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۱۳۱

روسیه: آمریکا فرصت تمدید پیمان استارت نو را از دست ندهد

سفارت روسیه در واشنگتن از دولت آمریکا خواست تا فرصت تمدید پیمان استارت نو را از دست ندهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن خواستار پایبندی آمریکا به آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی باقی مانده میان دو کشور شد.

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای در سالروز تصویب پیمان استارت نو در سنای آمریکا از دولت فعلی این کشور خواست تا برای منافع کل جهان برای تمدید این پیمان اقدام کند. سفارت روسیه یادآور شد در صورت تداوم شرایط کنونی ناشی از به بن بست رسیدن مذاکرات تسلیحاتی میان مسکو و واشنگتن پیمان استارت نو در پنجم فوریه سال آتی میلادی منقضی می شود.

در بخشی از این بیانیه متذکر می شود پیشنهاد  رئیس جمهور روسیه برای تمدید بدون پیش شرط پیمان استارت نو همچنان به قوت خود باقی است. تمدید این پیمان فرصت یافتن نقاط مشترک در راههای کنترل تسلیحاتی در زمینه امنیت جهانی امروز را برای دوکشور فراهم می آورد.

روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست؛ پیمانی که در فوریه آینده به پایان می‌رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار‌های کلاهک هسته‌ای از سوی دو کشور، خواستار متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته‌ای با چین است. 

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات