صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۴۰

چرا ترامپ فرمان ترک کاخ سفید را داد؟

باید در آینده مشاهده کرد که ترامپ در صورت بازگشت به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری( خصوصا در سال 2024) چه کسی را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد!
برخی منابع خبری مانند هفته نامه نیوزویک، از ارسال پیام محرمانه ترامپ به کارکنان کاخ سفید در خصوص ترک این مجموعه سخن گفته اند. ارسال این پیام، نشانه ای دال بر پذیرش شکست در انتخابات توسط ترامپ تلقی می شود.آخرین اخبار در آمریکا بیانگر عدم تمایل مایک پنس معاون ترامپ مبنی بر اعلام متقلبانه بودن انتخابات این کشور است. به عبارت بهتر، مایک پنس زیر بار درخواست ترامپ مبنی بر عدم تایید نتایج انتخابات نرفته است. روز ششم ژانویه امسال، یعنی در اواسط دی ماه ، قرار است آخرین مرحله تایید انتخابات توسط کنگره صورت گیرد. نکته مهم تر اینکه در پایان این جلسه، "مایک پنس" معاون ترامپ مامور خواهد شد تا رسما شکست وی را در انتخابات پذیرفته و بر پیروزی تیم "بایدن-هریس" مهر تایید بزند! این همان چیزی است که ترامپ از آن متنفر است. اعلام رسمی شکست ترامپ در انتخابات توسط معاونش مایک پنس، بدترین ضربه ممکن به حیثیت ترامپ محسوب می شود: رئیس جمهوری که پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را خط قرمز خود می داند. در هر حال، ترامپ جدایی مایک پنس از خود را پذیرفته است.
نکته دیگر اینکه حتی اگر مایک پنس، بایدن را به عنوان پیروز انتخابات معرفی نکند یا برخی سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان، نتایج انتخابات را به چالش بکشند، این موضوع منتج به عدم حضور بایدن در کاخ سفید نخواهد شد! در این صورت، دیوان عالی آمریکا بار دیگر نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد. با توجه به شواهد موجود و اختلاف زیاد آرای ترامپ- بایدن در شش ایالت مهم و تعیین کننده، دیوان عالی آمریکا  نیز مستمسکی حقوقی برای بازگرداندن نتیجه انتخابات سوم نوامبر 2020 نخواهد داشت. 
در هر حال، باید در آینده مشاهده کرد که ترامپ در صورت بازگشت به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری( خصوصا در سال 2024) چه کسی را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد! برخی تحلیلگران تاکید کرده اند که احتمالا افرادی مانند مایک پمپئو در صورت ورود دوباره  دونالد ترامپ به عرصه انتخابات، جایگزین مایک پنس بشوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات