صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۶۱

جزئیات عملیات گسترده برای پاکسازی غده سرطانی کرکوک و صلاح‌الدین

تحرکات و حملات تروریست‌های داعش در جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین به یک خطر بزرگ برای مناطق مرکزی و غربی عراق تبدیل شده و نیروهای بسیج مردمی برای کنترل وضعیت وارد میدان شده‌اند.

جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین که به یک نقطه متمرکز برای تجمع و تجدید قوا تروریست‌ها تبدیل شده است یکی از محورهای مهم برای بیشتر شدن تعداد حملات و فشار بر روی رزمندگان بسیج مردمی عراق به شمار می آید.

سازمان بسیج مردمی عراق که از پاییز سال ۹۸ دریافته راهبردی جامع و متشکل از چند سناریوی به سرکردگی آمریکایی ها برای خروج آنان از مناطق شمالی و غربی و مرکزی عراق تهیه شده، حمایت ائتلاف از عناصر مخفی داعش در محورهای مختلف از جمله کرکوک و صلاح الدین را در همین راستا به حساب آورد.
 این ارزیابی دقیق میدانی باعث شد رزمندگان بسیج مردمی در ماه ها و هفته های گذشته حجم عملیات را در این محور برای شناسایی تروریست ها بیشتر کنند و در روزهای گذشته دور جدیدی از حملات برای پاکسازی مناطق آلوده در این بخش در دستور کار قرار گرفت.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات در حدفاصل جنوب غرب کرکوک و شرق صلاح الدین پس از دریافت اطلاعات دقیق و رصدهای مستمر میدانی نیروهای اطلاعات عملیات آغاز شده و رزمندگان تیپ های ۹، ۲۲ و ۸۸ بسیج مردمی به همراه نیروهای ارتش در این عملیات شرکت دارند.

به گفته منابع میدانی، یگان های مهندسی نیز در این عملیات حاضر هستند و مسئولیت کشف و خنثی سازی تله های انفجاری و بمب های کارگذاشته در طول مسیر عملیات و مناطق آلوده را برعهده دارند تا راه برای افزایش سرعت عملیات نیروهای زمینی باز شود.

 محور اصلی عملیات در منطقه مرموز و صعب العبور «العبث» و منطقه متروکه «مطیبیجه» در جریان است؛ نیروهای عراقی در این محور ۸۴ بمب و تله انفجاری را در مقرهای مخفی داعش کشف و منهدم کرده اند.
 
نیروهای عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه هم موفق شدند ۳۳ قبضه خمپاره را کشف کنند و امنیت را به ۹۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده از جمله روستاهای « «شیخ محمد، ام الجماجم، میدان الرمی، العیث، البو خدو، مطیبیجة» بازگردانند.

جنگنده های نیروهای هوایی ارتش عراق نیز که در این عملیات از یگان های زمینی پشتیبانی می کنند پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر مخفی داعش را در رشته کوه های حمرین در حد فاصل جنوب غرب کرکوک و شرق صلاح الدین هدف قرار دادند. در این عملیات هوایی شماری از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند؛ نام یک سرکرده میدانی ارشد در لیست کشته شدگان دیده می شود.

از حومه منطقه «وادی الشای» در جنوب غرب استان کرکوک خبر می رسد، گروهی دیگر از نیروهای عراقی پس از بررسی های دقیق میدانی عملیاتی را برای شناسایی هسته های مخفی داعش انجام دادند و توانستند دو تن از تروریست ها را از پای دربیاورند

 در بخش «ریاض» در جنوب عرب استان کرکوک هم ۴ تن از تروریست های داعش در جریان عملیات دقیق نیروهای عراقی شناسایی و دستگیر شدند که مسئولیت انتقال مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و مخابراتی را برای تروریست های مخفی در منطقه «وادی زغیتون» بر عهده داشتند.

منبع: مشرق

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات