حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> تیتر یک حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۸۱۴

ثبت رکورد اولین‌ها در رزمایش پیامبر اعظم(ص)

اولین پرواز فوجی پهپادهای رزمی شاهد 161 و 141 و نقطه‌زنی در اصابت به اهداف دشمن فرضی که قدرت جدیدی را متولد کرده است؛
اعزام بمب‌افکن‌های بی52، اعزام ناوهواپیما اقیانوس هند، پرواز پرتعداد جنگنده‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای کشورمان و اعزام یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک کروز تنها بخش‌هایی از شیطنت آمریکا در منطقه خلیج‌فارس علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بود که این تحرکات، مشخصا نیازمند پاسخ مناسب و خاصی بود که این پاسخ راهبردی و همه جانبه به یگان اصلی بازدارندگی و پاسخ کوبنده در عرصه دفاعی کشور یعنی نیروی هوافضای سپاه محول شد.

 رزمایشی با نام پدر و با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) در منطقه‌ای به وسعت کویر مرکزی تا اقیانوس هند توسط فرزندان حضرت زهرای اطهر(س) با اقتدار و صلابت انجام شد. نظام اسلامی بارهای اعلام کرده بود که موشک ابزار قدرت و امنیت برای کشور و بازدارنده در برابر تهدیدات می‌باشد و رزمایش‌های موشکی سالانه و گسترده‌ای برگزار کرده بود اما رزمایش اخیر از جهاتی مراجعه ویژگی‌هایی بود که آن را از سایر رزمایش‌های موشکی متمایز ساخت و به تعبیری ثبت رکورد «اولین‌ها» شد.
 
در ذیل بخش‌هایی از این اولین ها را مرور کنیم:
1ـ اولین شلیک نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی؛

2ـ اولین استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد علیه اهداف متحرک دشمن در اقیانوس هند(1800 کیلومتر)؛

3ـ اولین تجهیز سرجنگی جدا شونده از بدنه موشک به سیستم پیشران مستقل؛

4ـ اولین تهاجم ترکیبی پرتعداد از موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی بمب‌افکن به پایگاه‌های فرضی دشمن؛

5ـ اولین پرواز فوجی پهپادهای رزمی شاهد 161 و 141 و نقطه‌زنی در اصابت به اهداف دشمن فرضی که قدرت جدیدی را متولد کرده است؛

6ـ اولین بهره‌برداری از نسل جدید موشک‌ها بالستیک زمین به زمین در کلاس‌های ذوالفقار، زلزال و دزفول؛

7ـ اولین موفقیت در ایجاد قدرت اخلال عبور از سپر ‌پدافند موشکی دشمن توسط پهپادها؛

8ـ اولین افزایش 10 برابری در سرعت آماده‌سازی و شلیک موشک‌ها؛

9ـ اولین رزمایش که ابتدا سامانه‌های پهپادی به بخش پدافندی دشمن حمله کرده و پس از آن شلیک انبوهی از موشک‌ها به صورت جمعی و پرتراکم، کار پهپادها را تکمیل می‌کند؛

10ـ اولین گام حساب شده در بازی جنگ روانی و مقابله با اقداماتی نظیر رسانه‌های شدن حضور بمب‌افکن‌ها یا‌ زیردریایی‌های اتمی آمریکا و خلیج‌فارس؛

11ـ اولین رزمایش 2 منظوره، که مرحله اول رزمایش در پاسخ به شیطنت احتمالی دشمن از پایگاه ثابت و زمینی با عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی داده شد و مرحله دوم رزمایش که در پاسخ به شیطنت دریایی دشمن در فاصله 1800 کیلومتر در شمال اقیانوس هند داده شد و در واقع ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی بود.

12ـ اولین عمق‌بخشی به افزایش قابلیت هدایت موشک در خارج از جو.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که در 10 ماه اخیر هوافضای سپاه در عرصه تولید قدرت دفاعی با هدف بازدارندگی دشمن و امنیت‌بخشی برای نظام اسلامی به برکت الطاف الهی و هدایت‌های داعیانه رهبر معظم انقلاب، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است که موجی از غرور و افتخار را در دل آحاد شهید پرور ایجاد کرده است. 
 پرتاب ماهواره نور با ماهواره‌بر بومی قاصد در اردیبهشت 99 که برای اولین بار، ماهواره نظامی نور در مدار 425 کیلومتری مدار زمین قرار گرفت که هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 رونمایی از موشک‌های بالستکی دفن شده در اعماق زمین در مدار 99 که در مزرعه موشکی سپاه قرار گرفته و به سمت اهداف از پیش تعیین شده با هدف بازدارندگی قرار گرفته‌اند.

 فناوری تیربار موشکی که در آبان 99 به بهره‌برداری رسید که طی آن سامانه خودکار و هوشمند پرتاب‌های متوالی موشک‌های بالستیک دوربرد یکی پس از دیگری به صورت قطار فشنگی شلیک می‌شود.

تمام آنچه ذکر شد اولین‌ها بود که به دست فرزندان حزب‌اللهی و جوان و متدین نظام اسلامی با اتکا به توان داخلی انجام شده است و امروز نیز برگ زیرین «اولین» دیگری به صفحات پرافتخار راهبرد دفاعی مقاومت فعال کشورمان با رزمایش پیامبر اعظم(ص)15 انجام شد. به امید «اولین‌های» بعدی، در افتخارات بعدی. ان‌شاءالله
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات