صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۶۳
وقتی امارات می‌خواهد به صهیونیست‌ها خوش‌خدمتی کند:

ارائه طرحی از سوی امارات برای پایان دادن به کار آنروا

روزنامه لوموند فرانسه از طرحی خبر داد که امارات ارائه کرده است تا با همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا به فعالیت آژانس اشتغالزایی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) پایان دهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، روزنامه فرانسوی لوموند از طرح امارات برای همکاری با تل آویو و واشنگتن برای پایان دادن به فعالیت آژانس اشتغالزایی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد.

اسرائیل و آمریکا به تلاش خود برای پایان دادن به فعالیت آنروا از هر طریق ممکن با هدف بستن پرونده پناهندگان و اجرای معامله قرن به بهانه بحران مالی شدیدی که از سال‌ها پیش شروع و به کاهش خدمات منجر شد ادامه می‌دهند، اما این بار از طریق امارات وارد شده اند. روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد امارات می‌کوشد از طریق یک طرح به کار آنروا پایان دهد.

این طرح در حالی فاش می‌شود که آنروا به علت نبود بودجه از پرداخت حقوق کارکنان خود در ماه جاری ناتوان ماند و فلسطینی‌ها از اقدام امارات در تجارت با حق آوارگان به عنوان قربانی اشغالگران و آمریکا خشمگین شدند.

احمد المدلل عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی امروز دوشنبه تاکید کرد خبری که روزنامه لوموند از تلاش امارات برای پایان دادن به فعالیت آژانس اشتغال زایی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد منتشر کرد اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول است، زیرا حقوق مشروع آوارگان را نادیده می‌گیرد. او  خاطرنشان کرد اقدام امارات با تلاش‌های اسرائیل و اعمال فشار آمریکا برای توقف فعالیت آنروا همسو است تا قضیه آوارگان به خاک سپرده شود و معامله قرن اجرا شود.

المدلل گفت که موضع امارات نتیجه طبیعی عادی سازی خفت بار با متجاوز به منظور نزدیک شدن به رژیم غاصب است و خیانت به مردم امارات که حامی حقوق فلسطین هستند به شمار می‌رود. او افزود: در این شرایط دشوار ما به عنوان ملت فلسطین باید به خود مراجعه کنیم تا قضیه فلسطین در راس بماند و لزوم مقابله با عادی سازی و معامله قرن را با اتحاد مطالبه کنیم.

شورای روابط بین المللی- فلسطینی یادداشتی در موضع گیری نسبت به مقاله‌ای با عنوان «هفتاد سال فعالیت آنروا، زمان اصلاحات ساختاری و شغلی فرارسیده است» منتشر کرد. این مقاله به بررسی چند طرح برای پایان دادن به کار آنروا پرداخته است. مقاله مذکور توسط آکادمی پژوهش‌های امنیت عمومی اسرائیل که از مهمترین مراکز پژوهشی مورد اعتماد مراجع تصمیم گیری در تل آویو است و نشانگر رویکرد‌های سیاسی واقعی برای پایان دادن به کار آنرواست، منتشر شد. این شورا در توضیحات خود درباره این مقاله اعلام کرد که مقاله مذکور شامل مغالطه‌های اساسی است که آن‌ها را به عنوان حقایق انکارناپذیر ارائه می‌کند به ویژه در مورد معرفی آواره فلسطینی و نقش آژانس در سازمان ملل متحد.

این شورا افزود: این روز‌ها افزایش حملات صهیونیستی- آمریکایی به آرمان فلسطین و اعمال فشار برای پایان دادن به آن بر کسی پوشیده نیست به ویژه در مورد یکی از مسائل مهم یعنی مسئله آوارگان که همچنان بزرگترین معضل در این جنگ بعد از عبور از مسئله زمین از طریق طرح الحاق کرانه باختری و قضیه قدس و مسجدالاقصی است.

اقدام شورای مذکور در انتشار این گزارش در سایه نشر اخباری قرار می‌گیرد که روزنامه فرانسوی لوموند پنجشنبه گذشته منتشر کرد مبنی بر این که امارات در کنار اسرائیل طرحی را برای پایان دادن به کار آنروا دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات