صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۶۸

«غیررسمی» تلاش چندین‌ساله «بی‌بی‌سی» را بر باد داد!

به خوبی قابل لمس است که اساس برنامه سازی بی‌بی‌سی فارسی برای تخریب مستند غیر رسمی در موضع انفعال است. البته باید به آنها تا حد زیادی حق داد...

 مستند غیررسمی در حالی پخش شد که با بازتاب و استقبال قابل توجهی رو به رو شد و مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبین در داخل و خارج از ایران قرار گرفت. در این میان دیدگاه کارشناسان و گردانندگان بی‌بی‌سی فاسی که سالهاست درباره تخریب رهبر انقلاب با پخش مستندهای حرفه‌ای و پشتوانه به روزترین امکانات رسانه ای و تحقیقاتی مشغول هستند، از دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور بیشتر قابل توجه است.

نوشتار ذیل نتایجی است که از مطالعه هدفگذاری تهیه کنندگان برنامه‌های ساخته شده بی‌بی‌سی فارسی در تخریب مستند غیررسمی، به دست آمده است:
الف: بی‌بی‌سی فارسی معترف هست که این مستند بسیار تاثیرگذار بوده و توانسته جلوه‌های جالبی از معاشرت‌های رهبری با نخبگان ایران به نمایش بگذارد. کارشناسان بی بی سی گفته اند که این مستند توانسته تصویر غیررسمی رهبر ایران را خوب و مطلوب روایت کند. بی‌بی‌سی همچنین اذعان دارد که این مستند با استقبال قابل توجهی در داخل و خارج از ایران روبه رو شده و از مهمترین دلایل موفقیتش نیز داشتن جاذبه بالای مستند است.
ب: اما همه دلایل عصبانیت بی‌بی‌سی فارسی از مستند غیررسمی به استقبال گسترده مخاطبین از این مستند بر نمی‌گردد. نکته جالب اینجاست که کارشناسان بی‌بی‌سی دلیل عصبانیت خود را نیز پنهان نمی‌کنند و بیان می‌کنند که عمده عصبانیت آنها از این مستند، نشان دادن تصویری موفق از نوع تعامل و دیدار رهبر معظم انقلاب با منتقدین حوزه‌های مختلف عملکرد انقلاب و نظام است. نشان دادن این موضوع که رهبر ایران با منتقدین عملکرد نظام و حتی منتقدان خود دیدارهای متعددی برگزار کرده و در برابر انتقادات نیز تصویری صممیمی، انتقادپذیر، دارای سعه صدر ویژه و علاقمند به شنیدن نقد بیشتر و بی‌تعارف است، به صورت ویژه گردانندگان و کارشناسان بی‌بی‌سی را ناراحت و عصبانی کرده است.
ج: نکته جالبتر اما آنجاست که بی‌بی‌سی از نمایش اصول پاسخ رهبری به منتقدین نیز نگرانی ویژه‌ای دارد. نگرانی مهمی که معتقد است که رهبر ایران به علت نوع نگاه خاص راهبردی که به جمهوری اسلامی و اتفاقات آن دارد، بسیاری از نقدها را در چارچوبی پاسخ می‌دهد که سبب اقناع مخاطب و منتقدین شده و خواهد شد.
د: به خوبی قابل لمس است که اساس برنامه سازی بی‌بی‌سی فارسی برای تخریب مستند غیر رسمی در موضع انفعال است. البته باید به آنها تا حد زیادی حق داد؛ زیرا رسانه‌ای که در این سالها خود را پیشرو در ساخت مستندهای تخریبی علیه آیت الله خامنه‌ای می‌داند، به یکباره با یک مستند آرام و ساده روبه‌رو می‌شود که توان از بین بردن بسیاری از زحمات شان را دارد. البته این تازه آغاز راه است و مستندهای دیگر در راه هست...

نویسنده: مهدی جهان‌تیغی
منبع: جهان نیوز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات