صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۳۰

وحشت در سرزمین های اشغالی

پرواز بمب افکن های بی ۵۲  آمریکا بر فراز خلیج فارس و احتمال مقابله ایران با جنگ طلبی ترامپ و در پی آن احتمال آسیب دیدن رژیم صهونیستی ابراز نگرانی کرد.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی
روزنامه  اسرائیلی هاآرتص نسبت به رویکرد ایران و احتمال اقدام تهران برای انتقام سردار شهید قاسم سلیمانی ابراز نگرانی کرد. این روزنامه صهونیستی ضمن اشاره به پرواز بمب افکن های بی ۵۲  آمریکا بر فراز خلیج فارس و احتمال مقابله ایران با جنگ طلبی ترامپ و در پی آن احتمال آسیب دیدن رژیم صهونیستی ابراز نگرانی کرد.

پرواز دو بمب‌افکن بزرگ از نوع بی‌۵۲‌اچ استراتوفورترس بر فراز منطقه خاومیانه، دومین ماموریت در کمتر از یک ماه است. این دو بمب‌افکن از پایگاه نیروی هوایی ایالت لوئیزیانا به این ماموریت روانه شده بودند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس این اقدام برای تاکید بر تعهد آمریکا به خاورمیانه حتی اگر دولت دونالد ترامپ قصد داشته باشد تا هزاران سرباز را از عراق و افغانستان خارج کند، برنامه‌ریزی شده بود.

طبق این گزارش، بمب‌افکن‌ها از نوع سنگین دوربرد هستند که توانایی حمل سلاح‌های معمولی و هسته‌ای را دارند. کشورهای دارای اختلاف، اغلب پرواز بمب‌افکن در نزدیکی مرزهای خود را نمایشی تحریک‌ آمیز توصیف می‌کنند.
همچنین، کاهش نیروهای آمریکا همراه با احتمال خروج ناو هواپیمابر یواس‌اس نیمیتز از خلیج فارس نگرانی متحدان آمریکا را در منطقه افزایش داده است. این نگرانی‌ها با ترس از اینکه ایران بخواهد ترور  شهیدمحسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای خود را با حمله به آمریکا یا متحدانش تلافی کند بیشتر شده است. ایران رژیم صهونیستی  را به دست داشتن در ترور محسن فخری‌زاده متهم می‌کند

مقام بلندپایه نظامی آمریکا نیز در توجیه مأموریت این بمب افکن ها به خلیج فارس مدعی شد که هدف از این مأموریت «اطمینان دهی به شرکای منطقه‌ای» و «بخشی از این اطمینان دهی مربوط به ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است».
 
 
چوپانی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات